مشاور ایرانی‌تبار امنیت ملی اسرائیل: چرا جامعه بین‌المللی چشم خود را به روی مردم ایران بسته است؟

خانواده مادری مشاور امنیت ملی اسرائیل اوایل قرن بیستم از ایران به اسرائیل مهاجرت کردند

مشاور ایرانی‌تبار امنیت ملی اسرائیل از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرد و خواستار توجه جامعه جهانی به سرکوب اعتراضات توسط جمهوری اسلامی شد.

ایال خولاطا روز یکشنبه ۲۹ آبان طی یک سخنرانی در کنفرانس منامه، پایتخت بحرین، گفت: «جامعه بین‌المللی چطور می‌تواند چشم خود را به روی مردم ایران ببندد که هدف آزار و اذیت و بازداشت قرار گرفته و کشته می‌شوند به این دلیل که به‌دنبال آزادی خود هستند؟»

او اظهار داشت: شخصا به عنوان پسر یک مادر ایرانی این پیام صریح را به مردم شجاع ایران می‌دهم که «زن، زندگی، آزادی».

خانم باتیا، مادر آقای خولاطا، دبیر زیست‌شناسی و مدیر گروه نوجوانان جویای علم در اسرائیل، خود در اسرائیل اما از والدینی مهاجرت کرده از ایران متولد شد.

پدر ایال خولاطا، دانشمند علوم کشاورزی مدرن، زاده هلند است. ایال خولاطا که از سوی نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد، در پی موفقیت بنیامین نتانیاهو در انتخابات روز دهم آبان، قرار است از مقام خود کنار ‌رود تا نخست‌وزیر جدید فرد مورد اعتماد خود را به این مقام مهم امنیتی منصوب کند.

آقای خولاطا در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین خواستار پایان دادن به برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی از سوی کشورهای مذاکره‌کننده برجام شد و اظهار داشت: «گفتگوهای بیهوده در وین بس است. حتی مردم ایران نیز می‌گویند بس است».

او با قدردانی از همکاری‌های امنیتی اسرائیل، آمریکا و کشورهای منطقه تصریح کرد: هدف از مشارکت‌ بین اسرائیل و متحدانش در منطقه مقابله با بحران‌های غذایی و انرژی و تهدیدات امنیتی است که عمدتاً توسط ایران نمایندگی می‌شود.

به‌گفته مشاور امنیت ملی اسرائیل، حملات ایران توسط نیروهای نیابتی‌اش در منطقه و همچنین از طریق حملات سایبری به اهداف غیرنظامی دو برابر شده است.