دیدار وزیر خارجه اسرائیل با رئیس جمهور اوکراین؛ «توافق» برای همکاری مشترک علیه ایران

الی کوهن با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.

الی کوهن٬ وزیر خارجه اسرائیل روز پنجشنبه ۲۷ بهمن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کرد.

الی کوهن پس از این دیدار به خبرنگاران اسرائیلی گفت: اسرائیل و اوکراین توافق کردند که در عرصه بین‌الملل و در همه سطوح «علیه ایران، دشمن مشترک،» همکاری کنند.

وزیر خارجه اسرائیل اضافه کرد: ما در خصوص تعمیق همکاری با اوکراین برای مقابله با تهدید ایران در عرصه بین المللی گفت‌وگو کردیم.

او اضافه کرد: «چهره شیطانی ایران در (جنگ ) اواکراین رو شد.»

وزیر خارجه اسرائیل عالی‌ترین مقام رسمی این کشور است که از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین در اسفند سال گذشته از اوکراین دیدار می‌کند.

به گزارش جروزالم پست، الی کوهن در دیدار با ولودیمیر زلنسکی تصریح کرد که اسرائیل برنامه‌ای برای ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین ندارد.

این مقام اسرائیلی می‌گوید که ولودیمیر زلنسکی در این دیدار گفت که « ایران دشمن مشترک» است.

الی کوهن همچنین با انتشار توییتی نوشته است، اسرائیل و اوکراین توافق داشتند که «فعالیت‌های تروریستی ایران در اوکراین» می‌بایست از سوی جامعه جهانی محکوم شده و در این خصوص اقدام شدید عملی صورت گیرد.

وزیر خارجه اسرائیل ابتدا روز گذشته وارد لهستان شد و سپس با قطار شبانه به کی‌يف رفت تا با مقامات اوکراین دیدار کند.

در حالی الی کوهن به کی‌یف سفر کرد که دولت اسرائیل، روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین مورد تحریم قرار نداده است، همچنان به روابط نزدیک در همه زمینه‌ها با مسکو ادامه می‌دهد، و به رغم درخواست‌های پیاپی رهبران اوکراین از ارسال هر نوع تجهیزات نظامی و دفاعی به اوکراین خودداری کرده است.