خودداری از آزادی جعفر ابراهیمی، معلم زندانی، با وجود پایان دوره حبس

جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی زندانی

قوه قضائیه جمهوری اسلامی با وجود پایان حبس جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی زندانی، مانع از آزادی او شده است.

به گزارش کانال تلگرام «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران»، با وجود پایان یافتن دوران حبس آقای جعفری، دادستانی مرخصی استعلاجی او را به پایان حبس او اضافه کرده و مانع از آزادی او شده است.

بیشتر در این باره: «پرونده‌سازی» جدید علیه جعفر ابراهیمی و انتقال «۱۲ زندانی سیاسی» به قزلحصار

جعفر ابراهیمی به همراه تعدادی از فعالان صنفی دهم اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت و به دو سال محکوم شد.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با احتساب دوره بازداشت موقت در پرونده پیشین او باید ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ آزاد می‌شد.

عرفان کرم‌ویسی، وکیل این آموزگار زندانی، ۱۲ شهریور اعلام کرده بود که موکلش بر خلاف «قول مساعد مسئولان زندان و نامه‌نگاری‌های انجام‌شده» مبنی ‌بر رسیدگی به وضعیت «وخیم» جسمانی، او به‌همراه چند زندانی سیاسی دیگر به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است.

وکیل جعفر ابراهیمی پیش از آن با ابراز نگرانی در مورد وخامت وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی گفته بود که این معلم زندانی به دلیل «التهاب روده» و «دیابت» نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد.

آقای کریم‌ویسی هم‌چنین در مورد خطر از دست رفتن بینایی این آموزگار و فعال صنفی در زندان هشدار داده بود.

وکیل آقای جعفری اواسط تابستان پارسال هم‌چنین اعلام کرده بود که موکلش با «شکایت اداره کل زندان‌های استان تهران» با یک پروندهٔ قضایی و اتهامات تازه روبه‌رو شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای تحمیل فشار بیشتر بر کنشگران سیاسی و مدنی زندانی، گاهی به بهانه‌های مختلف ازجمله وارد کردن اتهامات جدید و «پرونده‌سازی» دوران حبس آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

ازجمله مریم اکبری‌ منفرد، زندانی سیاسی و از اعضای خانواده‌های دادخواه، در ماه‌های پایانی حبس ۱۵ ساله خود اوایل شهریور پارسال با گشوده شدن پرونده‌هایی تازه به دو سال حبس دیگر محکوم شد.