در دنیای بعد از اینستاگرام ساعت چند است؟

با توجه به اینکه سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفته «دستور قضایی برای فیلتر اینستاگرام داریم و نظر اکثریت شورای عالی فضای مجازی و دیگر تصمیم‌گیران نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است»، می‌خواهیم بررسی کنیم ببینیم اگر خدای ناکرده، زبانمان لال، چشممان کور و چند عضو دیگرمان قطع، یک وقت این اتفاق افتاد و اینستاگرام فیلتر شد چه عواقبی دامنگیر دسته‌های مختلف کاربران ایرانی این اپلیکیشن خواهد شد.

ناامیدی برای خوشگل‌ها

طبق آمار منتشر نشده توسط مرکز «عامار» ایران، ۹۹ درصد ایرانی‌های ساکن اینستاگرام، حتی اگر به زشتی راقم این سطور باشند، وقتی پای به عرصه اینستاگرام می‌گذارند به اذن خدا و با دخالت سهوی چند مدل فیلتر و کاور و کوفت و زهرمار دیگر، خوشگل، خوش‌تیپ، خوش‌هیکل، اوف، جوون و اینا می‌شوند.

حتی مواردی مشاهده شده که بعضی از کاربران که هنگام ورود به اینستاگرام در کرفس صاف و پوست کنده بوده‌اند، دفعتاً بعد از پست کردن اولین پستشان به لطف پروردگار به بانو کیم کارداشیان گفته‌اند نابرجسته.

بانو کارداشیان در حال الگودهی به جوانان

بنابر ادامه مطالعات مرکز «عامار» ایران، تعداد لایک‌های چنین پست‌هایی چنان زیاد است که بعضی از آدم‌های غیر اینکاره هم سعی می‌کنند با چپاندن چادر شب و پتو توی نقاط مستعدشان جذب لایک کنند اما متاسفانه به قول شاعر: یا مکن با «کیم‌»کاران دوستی/ یا که هرجور راحتی اما یواش!

بنابر ادامه همان گزارش‌ها، یکی از دستاوردهای خوشگل‌ِ کاربران در اینستاگرام ایرانی این است که آدم تصاویر بعضی از پست‌های بعضی‌ها را که می‌بیند متأسفانه هنوز نمی‌تواند بفهمد که کاربر مربوطه مرد است یا زن؟

به همین دلیل در حال حاضر سن اعتیاد در کشور روز به روز در حال کاهش و سن تشخیص جنسیت کاربران روز به روز درحال افزایش است و حتی مواردی بوده که خود کاربر مربوطه هم بعد از مدتی در تشخیص جنسیت خودش ناتوان شده هی در پی‌وی از کابران دیگر دعوت می‌کنند برای تشخیص جنسیت او و آشنایی بیشتر به مکان مربوطه مراجعه نمایند.

با این تفاسیر سؤالی که مطرح می‌شود این است که بعد از فیلتر اینستاگرام چه کسی پاسخگوی این موج خوشگلی و خوشگل‌خواهی و خوشگل‌پسندی ایرانیان خواهد بود؟

پایان عصر فحاش‌ها؟

طبق همان گزارش پیش‌گفته مرکز«عامار»، حضور گرم، پرشور و خودجوش فحاشان اینستاگرامی در زیر همه پست‌های مربوط و نامربوط این شبکه مجازی یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش استعمال فحش در دنیای واقعی است.

بنابر یک رده‌بندی منتشر نشده، استعمال فحش‌های کاف‌دار در اینستاگرام ۳ امتیاز، فحش‌های غیرکاف‌دار حاوی مفاهیم و مضامین کافدار ۲ امتیاز و دادن لقب‌های بدون کاف اما به اندازه کافی تحقیرکننده به مخاطب هم یک امتیاز برای کاربران در رده بندی کشوری فحاشان به همراه می‌آورد. نحوه درگیر شدن کاربران هم طبق مطالعات صورت گرفته متفاوت است. بعضی از کاربران با صاحب پست به صورت من تو من قاطی کرده به نحوه وی را کاف‌کش می‌کنند که پوستش کنده شود.

دسته‌ دیگر از کاربران هم در حالی که اصلاً نمی‌دانند زیر پست چه کسی و چرا کامنت می‌گذارند با دیگر کامنت‌گذاران درگیر می‌شوند و فحش‌ها را به صورت متناوب به سمت مخاطب خود تحویل می‌دهند. در این موارد حتی کاربران مونثی مشاهده شده‌اند که کاف‌های مردانه خود را با ضمیر اول شخص مفرد به دیگران حواله داده نشان می‌دهند چیز‌های کاف‌دار دیگر به یک دارایی معنوی تبدیل شده‌اند و توجه به مادیات تا به کی؟​

نتیجه تلاش برای پاک کردن کامنت‌های مورددار زیر یکی از پست‌های اینستاگرام!

​یکی از نگرانی‌های کارشناسان بعد از فیلتر شدن اینستاگرام این است که کاف‌های معنوی کاربران این شبکه اجتماعی به اذن الهی مادی شده پایشان به خیابان‌ها کشیده شود و بعد حالا بیا دیگه جمعش کن!

پیش‌بینی می‌شود کاربران فحاش بعد از این رویداد از فحاشی در زیر پتو به سطح معابر شهرها و روستاها سرایت کرده فضا را به شکلی متحول کنند که خانواده‌ها از بچه‌هایشان بخواهند از این به بعد آدامس مصرف شده‌شان را به جای سطل آشغال توی گوششان بچپانند.

ورشکستگی قریب‌الوقوع کاسب‌ها

بنا به گزارش مرکز «عامار» در حال حاضر نصف اقتصاد ایران در دست سپاه و بیشتر از نصف دیگرش در دست اندکی از کاربران سلبریتی‌نما یا سلبریتی‌‌های کاربرنمای ایرانی است.

این روزها شما در اینستاگرام از آگهی فروش و تحویل و نصب انواع افزایش‌دهنده و حجم‌دهنده و بالابرنده و شل‌کننده و سفت‌کننده و بودهنده و گرم کننده و ورز‌دهنده و قل دهنده و ول کننده و سُرکننده و موبرنده و وادهنده گرفته تا اطلاعیه استخدام تغییردهنده نظام قبلی و ادامه دهنده نظام فعلی و بازگرداننده دوران درخشان امام و ماله‌کش سیستم موجود و اعتلادهنده راه شهدا و به جا گذارنده باقی رقبا پیدا می‌کنید.

رقم‌های پرداختی برای پست شدن آگهی شما هم در صفحات اینستاگرام بسته به کیفیت و کمیت سفارش دهنده متفاوت است به شکلی که بعضی جنسی حساب می‌کنند بعضی نقدی. قسمت جنسی‌اش به ما ربطی ندارد ولی توصیه می‌کنیم جلوگیری بهتر از کتمان است ولی در مورد بحث نقدیش باید گفت رقم‌ها بسیار چشمگیرند و مشاهده شده بعضی از سلبریتی‌های سینمایی عزیز ایرانی هر ۳-۴ سال یکبار از پشت صحنه یک فیلم رد می‌شوند ولی هر ۳-۴ ثانیه یکبار یک استوری تبلیغ می‌گذارند.

البته بعضاً برای اینکه سربازان سابقا گمنام امام زمان موی دماغشان نشوند هم تدابیری دارند تا در روند تغییر هویتشان از سلبریتی به آگهی‌چی مشکلی به وجود نیاید. مثلاً چند وقت یکبار عکس شهید حججی را در صفحه می‌گذارند و زیرش هم کپشن می‌کنند: در راه دفاع از حرم عشق چه خوب است/ عاشق بدهد مثل تو صد بار «سرش» را

و البته برای رضایت مخاطبینی که با خواندن این بیت یاد مدل موی سرشان می‌افتند صفحه اینستاگرام آرایشگاه‌شان را منشن می‌کنند تا با یک تیر چند حساب بانکی را پر کرده باشند.

از فردای فیلتر شدن اینستاگرام (حالا دیگه لعنت‌لله علیه) این حجم از اقتصاد مملکت به خاک فنا رفته منجر به بیکاری این جماعت شود. در حقیقت بنا به مطالعات صورت گرفته، بعد از این رویداد سیاه دو نوع بیکاری در کشور شایع می‌شود: بیکاری سلبریتی‌های کاسب و بیماری کسانی که تا حالا سرِ کار بوده‌اند. بیکاری سلبریتی‌ها پیامد‌های آنتی فراخی و بیکاری دسته دوم پیامد‌های پوستی دارد.

رهبر ایران بر فراز ابرها آماده قرار گرفتن در بک‌گراند کامپیوتر کاربران ایرانی به صورت خودجوش

هنوز اقتصاددان‌ها نمی‌دانند پیامد‌های اقتصادی فیلتر اینستاگرام بیشتر است ولی بعضی از کارشناسان معتقدند جای نگرانی نیست و به قول سردار رضایی عملیات فیلترینگ اینستاگرام برای فریب دشمن صورت می‌گیرد و انشالله وقتی طی عملیات بعدی نظام کُلّ اینترنت را مال خود کرد و به اذن خدا بک گراند کامپیوتر همه کاربران کشور از عکس قوس کمر رضا گلزار و ردّ نگاه عاشقانه سحر قریشی به لبخند ملیح رهبری نظام مبدل شد می‌فهمیم که نه تنها عملیات لو نرفته، بلکه عملیات روی ما صورت گرفته جوری که جایش تا مدتها خواهد سوخت. آخ!