طراح حمله مرگبار به دانشگاه کابل بازداشت شد

دانشجویان دانشگاه کابل، بعد از حمله اخیر به این دانشگاه که منجر به کشته شدن تعدادی از دانشجویان شد، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان روز شنبه، ۲۴ آبان، در صفحه فیس‌بوک خود از بازداشت طراح حمله اخیر به دانشگاه کابل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امرالله صالح در معرفی این فرد نام او را «عادل» عنوان کرد. به گفته او این فرد توسط شبکه «حقانی» برای انجام این حمله استخدام شده بود.

شبکه حقانی، وابسته به گروه طالبان، بارها به حمله نظامی به نیروهای غربی و غیرنظامی متهم شده و از سوی دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

به گفته آقای صالح، عادل که اهل استان پنجشیر است، دانشجوی رشته قانون شریعت اسلامی بوده و بر اساس گزارش‌های موجود مدت سه سال برای شرکت در آموزش‌های نظامی ناپدید شده بود.

بلافاصله پس از حمله مسلحانه به دانشگاه کابل، مقامات افغانستان طالبان را مسئول این حمله دانستند، اما ده روز بعد شاخه خراسان گروه حکومت اسلامی، موسوم به داعش، مسئولیت حمله به این دانشگاه را به عهده گرفت.

در حمله اخیر به دانشگاه کابل که روز ۱۲ آبان امسال اتفاق افتاد، ۲۲ نفر از جمله دانشجویان این دانشگاه کشته شدند. دولت افغانستان روز ۱۳ آبان را روز عزای ملی اعلام کرد.