پلمب کاشان مال و ده‌ها مرکز تفریحی در شهرهای مختلف به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری

کاشان مال (عکس از آرشیو)

دادستان کاشان نیز اعلام کرد که «کاشان مال» یکی از بزرگترین مراکز تجاری و تفریحی این شهر را به خاطر «عدم رعایت حجاب» پلمب و تعطیل کرده است.

جواد نوری، دادستان کاشان، روز شنبه دوازدهم فروردین، از پلمب و تعطیلی «کاشان مال» یکی از بزرگترین مجموعه‌های تجاری و تفریحی کاشان را تایید کرد و گفت: «کاشان مال به دلیل رعایت نشدن حجاب از سوی مراجعان و بعضا کارکنان از روز جمعه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ پلمب و تعطیل شده است.»

دادستان کاشان همچنین از پلمب بیش از ۴۰ کافه و رستوران در این شهر به دلیل «عدم رعایت حجاب توسط مشتریان» خبر داد و گفت که به بسیاری از واحدهای تجاری و تفریحی نیز «تذکر» و «اخطار پلمب» داده شده است.

در استان خوزستان نیز مهدی آماده، دادستان دزفول، گفت که «یکی از اماکن گردشگری دزفول به دلیل رعایت نشدن شئونات اخلاقی» از روز جمعه پلمب شده است.

مهدی آماده افزود که در مرکز گردشگری «علاوه بر رعایت نشدن حجاب، رقص خانم‌های بی‌حجاب» نیز انجام شده بود.

دادستان دزفول روز پنج‌شنبه نیز از بازداشت چند نفر به اتهام برگزاری «تور گردشگری» در منطقه دریاچه سد دز در بخش شهیون شهرستان دزفول خبر داد و گفته بود که حین برگزاری این طور »هنجارشکنی» انجام شده است.

اوج‌گیری دوباره تنش میان حکومت با مردم بر سر حجاب اجباری در حالی است که از نزدیک به هفت ماه پیش و در پی کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد، اعتراضات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.