حمله دوباره خامنه‌ای به فضای مجازی: بی قید و بند است

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دوباره از «رها» و «بی قید و بند» بودن فضای مجازی در ایران، انتقاد کرد.

او که روز جمعه، ۱۴ خرداد و در سی‌ودومین سالروز درگذشت روح‌الله خمینی سخن می‌گفت، با اشاره به پخش برخی خبرهای درباره فرزند و خانواده کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: «یک نمونه‌ اینکه فضای مجازی بدون هیچ قید و بندی است، همین است که این چیزها را منتشر کردند».

اشاره رهبر جمهوری اسلامی معطوف به انتشار گزارش‌هایی درباره زندگی دختر علی لاریجانی در آمریکا است که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند دلیل ردصلاحیت آقای لاریجانی از سوی شورای نگهبان بوده است.

صادق لاریجانی، برادر علی لاریجانی و عضو شورای نگهبان، پیش از این نهادهای امنیتی را متهم به تهیه گزارش خلاف کرده بود ولی رهبر حکومت ایران به بهانه این موضوع، بار دیگر از وضعیت فضای مجازی در ایران انتقاد کرد.

علی خامنه‌ای، روز اول فروردین امسال نیز در یک سخنرانی عمومی انتقادات تندی علیه مدیریت فضای مجازی در ایران مطرح کرد و گفت فضای مجازی «ول» است و «افتخار ندارد که ما می‌گوییم فضای مجازی کشور ما آزاد است و باید آن را مدیریت کرد».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بر اساس آخرین گزارش سازمان «خانه آزادی»، ایران از نظر آزادی‌های اینترنتی، بعد از چین بدترین وضعیت را در جهان دارد.

ایران همچنین بر اساس ارزیابی گزارشگران بدون مرز، از لحاظ آزادی رسانه‌ها نیز در رتبه ۱۷۳ در میان ۱۸۰ کشور جهان است.

با استفاده از گزارش وب‌سایت علی خامنه‌ای و رادیو فردا؛ ب.ب/ر.ح