پادشاه بریتانیا برای اولین بار بعد از ابتلا به سرطان، در یک مراسم شرکت می‌کند

کاخ باکینگهام اعلام کرد که چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، و ملکه کامیلا در مراسم یکشنبه عید پاک در نمازخانه قلعه وینزر شرکت خواهند کرد.

این اولین مورد از حضور چارلز سوم در یک مناسبت مهم پس از تشخیص ابتلای او به سرطان است که خبر آن روز ۱۶ بهمن سال گذشته منتشر شد.

کاخ باکینگهام، دفتر رسمی پادشاه بریتانیا، روز سه‌شنبه هفتم فروردین افزود که سایر اعضای خاندان سلطنتی نیز در این مراسم در نمازخانه سنت جورج حضور خواهند داشت.

پیش بینی می‌شود که مراسم یکشنبه عید پاک امسال محدودتر از سال‌های قبل باشد.

شاهزاده ویلیام، ولیعهد بریتانیا و همسرش شاهدخت کیت که هفته گذشته اعلام کرد برای درمان سرطان تحت مداوا است، در این مراسم شرکت نمی‌کنند.

چارلز سوم که ۷۵ ساله است، تحت مداوا قرار دارد و از زمان تشخیص ابتلا به سرطان تقریبا تمامی برنامه‌های عمومی خود را لغو کرده است.

کاخ باکینگهام نوع سرطان پادشاه بریتانیا را اعلام نکرده ولی گفته است که سرطان او با تشخيص و مداوای عارضه پروستات که در ماه‌های گذشته انجام شد، ارتباط ندارد.

دفتر پادشاه بریتانیا در هفته‌های اخیر تاکید کرد که چارلز سوم به انجام وظایف خود در مقام رئیس حکومت، از جمله دیدارهای هفتگی با نخست وزیر بریتانیا، ادامه می‌دهد و در نظر ندارد این وظایف را محول کند.

او روز سه‌شنبه در کاخ باکینگهام با رهبران مذاهب گوناگون از سراسر بریتانیا دیدار کرد. موضوع این جلسه شنیدن گزارش رهبران مذهبی از اقدامات اخیر آنها برای تقویت همگرایی و انسجام اجتماعی همزمان با تشدید تنش‌های بین‌المللی بود.

چارلز سوم در پی درگذشت مادرش ملکه الیزابت دوم در شهریور ۱۴۰۱ به عنوان پادشاه بریتانیا و سرزمین های دیگری که هنوز پادشاه بریتانیا رئیس حکومت آنها محسوب می‌شود، تاجگذاری کرد.

او مسن‌ترین پادشاه تاریخ بریتانیا در زمان تاجگذاری است و شاهزاده ویلیام، پسر ارشد چارلز سوم، جانشین او به شمار می‌رود.