فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق پس از خودسوزی جان باخت

روح‌الله برازیده بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دچار سوختگی شده بود.

فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ هشت ساله ایران و عراق که روز ۲۷ مهر در مقابل ساختمان اداره کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، خودسوزی کرده بود به علت شدت سوختگی جان سپرد.

خبرگزاری ایسنا روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر به نقل از مسئولان گزارش داد که روح‌الله برازیده درخواست اشتغال داشت و «روز سه‌شنبه مستقیم به پشت بام ساختمان اداره بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد رفته بود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد».

بر اساس این گزارش، آقای برازیده به کارمندان بنیاد شهید گفته که مشکلش بیکاری است و بعد از قول آن‌ها برای حل مشکل خود، «منصرف شد اما نیم ساعت بعد جلوی در بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی کرد».

گزارش‌ها حاکی است که او برای درمان به بیمارستان بهشتی یاسوج منتقل شد و به گفته مهرداد باقری، رئیس بیمارستان، «بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دچار سوختگی شده بود».

گزارش ایسنا می‌گوید که روح‌الله برازیده برای معالجات بیشتر به بیمارستانی در شیراز منتقل شد ولی بعد از دو روز جان خود را از دست داد.

در ما‌ه‌های اخیر، گزارش‌هایی در مورد خودکشی سه معلم، همسر یک کارگر شهرداری دهدشت و یک کارگر در شهرستان کنگان منتشر شده است. دلیل همه این خودکشی‌ها، مشکلات معیشتی اعلام شده است.

براساس گزار‌ش‌های خبرگزاری ایسنا و رادیو فردا/ ف.ق/ ک.ر