انتخابات محلی لبنان برای سومین بار به دلیل درگیری‌‌های حزب‌الله به تعویق افتاد

از زمان آغاز خشونت‌ها در مرز لبنان با اسرائیل در ۱۵ مهرماه سال گذشته، حداقل ۳۸۰ تن از جمله ۷۲ غیرنظامی در لبنان کشته شده‌اند

رسانه‌های دولتی لبنان گزارش می‌دهند که پارلمان این کشور برای سومین بار در دو سال گذشته انتخابات شهرداری‌ها را به تعویق انداخته است.

این رسانه‌ها روز پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، اعلام کردند که دلیل این تصمیم درگیری شبه‌نظامیان حزب‌الله در جنوب این کشور با اسرائیل است که به مدت شش‌ ماه و تقریباً هر روز ادامه داشته است.

انتخابات شهرداری‌ها در لبنان هر شش سال یک‌بار برگزار می‌شود اما آخرین بار این انتخابات در حدود هشت سال پیش برگزار شد.

خبرگزاری ملی لبنان می‌گوید با وجود مخالفت نمایندگان مخالف حزب‌الله، مأموریت شوراهای شهر و شهرداری‌های فعلی این کشور تا خردادماه سال آینده تمدید شده است.

بیشتر در این باره: وزیر دفاع اسرائیل: نیمی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان کشته شده‌اند

نبیه بری، رئیس پارلمان، پیش‌تر گفته بود که جنوب لبنان نمی‌تواند از رأی‌گیری‌های آتی حذف شود.

در این لایحه، بدون اعلام زمان مشخصی برای انتخابات اعلام شده که علت این تعویق «شرایط پیچیده امنیتی، نظامی و سیاسی پس از تجاوز اسرائیل به لبنان» و به ویژه جنوب آن در نزدیکی مرز است.

لبنان در حالی برگزاری این انتخابات را به تعویق انداخته که علاوه بر ماه‌ها درگیری مرزی و بحران مالی طولانی‌مدت، بحران سیاسی در تشکیل دولت را نیز تجربه می‌کند و اکنون تحت مدیریت دولت موقت با اختیارات محدود است.

بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز خشونت‌ها در امتداد مرز اسرائیل در ۱۵ مهرماه سال گذشته، دست‌کم ۳۸۰ تن از جمله ۷۲ غیرنظامی در لبنان کشته شده‌اند.

بیشتر در این باره: نقش جمهوری اسلامی در کشاندن نیمی از مردم لبنان به زیر خط فقر