لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی، از تهران به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شد

لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی

پس از چند هفته بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده پس از بازداشت، سایت‌های حقوق بشری از انتقال این فعال دانشجویی به زندان عادل‌آباد شیراز خبر داده‌اند.

به گزارش «حقوق بشر در ایران»، انتقال خانم حسین‌زاده به زندان شیراز پس از اتمام مراحل بازجویی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین در حالی انجام شده که او از حق دسترسی به وکیل نیز محروم بوده است.

لیلا حسین‌زاده روز ۱۶ آذر امسال در جریان سفر به شیراز بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها «بیش از ۱۵ مامور امنیتی» اقدام به بازداشت خانم حسین‌زاده کردند.

در پی بازداشت این فعال دانشجویی، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه روز ۱۷ آذر از بازداشت «تعدادی از عناصر مرتبط با جریان‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین با لیدری خانم ل. ح. در شیراز» خبر داده بود.

این خبرگزاری به نقل از یک «منبع آگاه» مدعی شده بود که خانم حسین‌زاده با «راه‌اندازی محفل فساد برای انحراف و جذب جوانان قصد بسترسازی برای اغتشاش» را داشته است.

بازداشت خانم حسین‌زاده در ۱۶ آذر در حالی رخ داد که امیر رئیسیان، وکیل او ۱۴ آذر از تایید حکم پنج سال زندان این فعال دانشجویی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» در دادگاه تجدید نظر تهران خبر داده بود.

به گفته آقای رئیسیان، مصداق این اتهام «راه‌اندازی یک تجمع کوچک از دانشجویان» به منظور تبریک سالروز تولد و یاد کردن از محمد شریفی‌‌مقدم، دانشجو و درویش گنابادی زندانی مقابل دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

این فعال دانشجویی در اسفند ۹۶ نیز بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به تحمل ۳۰ ماه زندان و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال زندان محکوم شد. او اسفند ۹۸ پس از تحمل هشت ماه حبس مشمول عفو قرار گرفت.