واکنش رئیسی به «درخواست بودجه ۸۰۰ میلیونی» برای استقبال از او در کرج

تصویر نامه شهردار کرج بابت اختصاص بودجه برای استقبال از ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در واکنش به انتشار خبر درخواست بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی برای مراسم استقبال از او گفت که «نکند به نام ما و به کام دیگران شود!».

همزمان با سفر ابراهیم رئیسی به کرج، تصویر نامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن شهرداری این شهر درخواست ۸۰۰ میلیون تومان بودجه از شورای شهر کرده است.

در این نامه که تاریخ آن به ۱۲ فروردین که تعطیل رسمی در ایران است برمی‌گردد، شهردار کرج از رئیس شورای شهر خواسته است که مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «کمک به بخش عمومی» به منظور «هزینه‌های استقبال» از رئیس جمهور اختصاص دهد.

تصویر این نامه همزمان با سفر آقای رئیسی به استان البرز در روز پنج‌شنبه، ۱۸ فروردین، منتشر شد.

در واکنش به انتشار علنی این نامه، آقای رئیسی در جلسه‌ای که مقامات استان البرز در شامگاه پنج‌شنبه داشتند در مورد پخش این نامه چنین توضیح داد که «با مترو به کرج رفته و برای افطار هم مهمان خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی بوده است».

رئیس جمهور ایران در ادامه ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تخصیص این بودجه می‌گوید: «به نام ما و به کام دیگران نشود.»

سفرهای استانی رئیس جمهور که از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ایران باب شد بارها مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفته و برخی آن را موجب هدررفت بودجه عنوان کرده‌اند.

از جمله نماینده شادگان در مجلس ایران در واکنش به سفر ابراهیم رئیسی به استان خوزستان در اوایل شهریور ۱۴۰۰ این سفر را «نمایشی» خوانده و گفته بود که «این سفرهای کوتاه و یک‌روزه‌ مشکلات خوزستان را حل نمی‌کند» و در ادامه از دولت خواست که این رویه را متوقف کند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز در مهر پارسال در انتقاد به سفرهای رئیس جمهوری، برخی مصوبات این سفرها را «غیرعلمی» عنوان کرده و گفته بود که «این سفرها توقعات را بالا برده و به دلیل عدم انجام وعده‌ها نارضایتی را افزایش خواهد داد».

پیشتر نیز افزایش سهم نهاد ریاست جمهوری در بودجه ۱۴۰۱ و اختصاص ۵۲۵ میلیارد تومان برای مصوبات سفرهای استانی با افزایش یک بند با عنوان «برنامه حکمرانی امور قوه مجریه» موجب انتقادات گسترده قرار گرفته بود.