ترامپ می‌گوید قبول ندارد که رابرت لوینسون در ایران درگذشته است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

ساعتی پس از بیانیه خانواده رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی ناپدید شده در ایران،‌ در خصوص درگذشت او، دونالد ترامپ گفت که نمی پذیرد باب لوینسون فوت کرده باشد.

خانواده رابرت لوینسون روز چهارشنبه ششم فروردین در بیانیه‌ای اعلام کردند براساس اطلاعات دریافتی از دولت آمریکا بر این باورند که او در بازداشت ایران درگذشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص بیانیه خانواده رابرت لوینسون گفت: رابرت لوینسون برای دوره ای طولانی بیمار بود، مشکلات سختی پیش از بازداشت یا اسارت داشت. ما برای خانواده او بسیار متاسفیم.

این خبرنگار در ادامه پرسید که آیا او موضوع مرگ رابرت لوینسون را می پذیرد؟ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ داد: اما من مرگ او را نمی‌پذیرم . دارم به شما می‌گویم که اوضاع به نظر خوب نیست. آنها به ما نگفته اند که او مرده است. اما بسیاری هستند که این طوری فکر می کنند.

رابرت لوینسون، کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان‌یافته پلیس فدرال آمریکا، ۱۳ سال پیش در جریان تحقیقاتش درباره قاچاق سیگار به جزیره کیش سفر کرد و در همین سفر ناپدید شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته همواره از سرنوشت این شهروند آمریکایی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.