مکرون به العربیه: تهدیدهای ایران فراتر از منطقه است

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفت که اکنون دامنه تهدیدهای جمهوری اسلامی فراتر از منطقه خاورمیانه رفته است.

به گزارش وبسایت العربیه، آقای مکرون به این شبکه خبری گفت: «باید روش مقابله خود با تهدیدهای ایران در جهان را تغییر دهیم.»

این اظهارات رهبر تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا در حالی است که اوکراین و کشورهای غربی از مداخله جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین، از طریق ارسال پهپاد به روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین افزود: «باید به‌طور سازماندهی شده‌ای برای مقابله با تهدیدهای ایران همکاری کنیم.»

اتحادیه اروپا و بریتانیا پیش‌تر تحریم‌هایی را در رابطه با ارسال این پهپادها علیه جمهوری اسلامی وضع کرده‌اند و ولودیمیر زلنسکی روز یکشنبه از رئیس کمیسیون اروپا خواسته تحریم‌های بیشتری در این زمینه علیه تهران وضع شود.

با وجود تلاش‌های غرب برای جلوگیری از ارسال تسلیحات از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، مگرون گفت: «باید عدم تاثیر‌پذیری مردم ایران از تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم جمهوری اسلامی تضمین شود».

پس از مدت‌ها انکار مقامات جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز شنبه ۱۴ آبان گفت: «ما تعداد معدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.»

کمی پس از آن، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که ایران «دروغ می‌گوید» و پدافند هوایی اوکراین هر روز دست‌کم ۱۰ پهپاد ایرانی را سرنگون می‌کند.