ادعای خبرگزاری قوه قضاییه در پاسخ به خبر وخامت حال مهوش ثابت: «مشکل خاصی ندارد»

مهوش ثابت، شهروند بهائی زندانی در ایران

خبرگزاری قوه قضاییه ضمن «تکذیب» اخبار مربوط به وخامت حال جسمی مهوش ثابت، شهروند بهائی محبوس در زندان‌ اوین، مدعی شد که او «مشکل خاصی ندارد».

خبرگزاری میزان روز چهارشنبه، ششم اردیبهشت، اعلام کرد: «پیگیری‌های این رسانه از سازمان‌ زندان‌ها نشان می‌دهد ادعا‌ها... در رابطه با وضعیت سلامت مهوش ثابت منطبق با واقعیت نبوده و مطالعه پرونده پزشکی او حکایت از آن دارد که نام‌برده چندین بار برای معاینه به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده است.»

این خبرگزاری در ادامه واکنش رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا به اخبار مربوط به وضعیت جسمی خانم ثابت را «دروغ‌سازی رسانه‌ای» عنوان کرد.

مهوش ثابت، از رهبران جامعه بهائی ایران، در سال‌های گذشته بارها بازداشت و احکام سنگینی از جمله حبس‌های طولانی‌مدت برای او صادر شده است.

او آخرین بار ۱۳ دی ۱۴۰۱ و چند ماه پس از آزادی از زندان بار دیگر به اتهام «برهم زدن امنیت کشور» برای تحمل ۱۰ سال حبس به زندان اوین منتقل شد.

بیشتر در این باره: فائزه هاشمی: زانوهای مهوش ثابت ۷۰ ساله را در زندان شکسته‌اند

فائزه هاشمی، فعال سیاسی، در یک فایل صوتی که روز ۱۶ فروردین از او منتشر شد، گفته بود «مهوش تعریف می‌کند در هنگام بازجویی، بازجو می‌زده روی صندلی و چون ایشان رو به دیوار نشسته بوده، زانوهایش به دیوار می‌خورده. حالا در زندان عکسبرداری کرده‌اند و به او گفته‌اند که زانوهایت شکستگی دارد».

رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا، پنجم اردیبهشت با بازنشر توئیت دفتر بین‌المللی آزادی‌های مذهبی وابسته به وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت خانم ثابت نوشت: «هیچ کس نباید به خاطر اعتقادات مذهبی خود زندانی کرد، چه رسد که این چنین شکنجه‌ شود.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین خواستار آزادی فوری خانم ثابت و دیگر زندانیان عقیدتی در ایران شده بود.

منابع: خبرگزاری میزان و رادیوفردا/ ف. ع./ ف. دو.