روایت پسرخاله مهسا امینی از ساعات پس از بازداشت او توسط گشت ارشاد

مهسا امینی

پسرخاله مهسا امینی می‌گوید بعد از بازداشت او توسط گشت ارشاد، خانواده امینی بلافاصله با دوستان و بستگان و حتی آشنایان در تهران تماس گرفته بودند تا به فرزندشان در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی دسترسی پیدا کنند اما «اجازه نیافتند».

عرفان مرتضایی روز پنج‌شنبه هفتم مهر در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که او همراه با سایر اعضای خانواده در تماس با اقوام و دوستان در تهران تلاش کردند تا در آن ساعات‌ سرنوشت‌ساز، راهی برای دیدن مهسا در بازداشتگاه پیدا کنند.

او افزوده که خبر بازداشت مهسا (ژینا) را همان زمان از برادرش شنیده بود: «به من نوشت که مهسا توسط گشت ارشاد بازداشت شده است ... ما به هر وسیله‌ای تلاش کردیم به او دسترسی پیدا کنیم، اما نگذاشتند».

آقای مرتضایی یادآوری کرد: یک شاهد عینی به خانواده مهسا گفته است که او در حین بازداشت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته است.

به گفته پسرخاله مهسا، اگرچه در بحبوحه اعتراضات مردمی و به دلیل ملاحظات امنیتی، خانواده امینی خود را از انظار دور نگه داشته‌اند اما افتخار می‌کنند که مهسا (ژینا) به «نمادی برای ایستادگی در برابر بی‌عدالتی و ظلم» تبدیل شده است.

آقای مرتضایی تاکید کرده که «نه مهسا و نه خانواده‌اش سیاسی نبودند: پدرش کارمند ساده و مادرش خانه‌دار بود. خانواده آن‌ها از سیاست دوری می‌کرد».

او که از سال ۲۰۲۰ ساکن سلیمانیه عراق است، در پایان گفت: «اخیرا از خانواده او شنیده بودم که مهسا برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه پذیرفته شده است».

آقای مرتضایی در پایان گفت: «مهسا زیبا بود، همیشه خندان و سرشار از زندگی».