بازداشت ده «سلبريتی» و استرداد دو نفر به اتهام مشارکت در سايت‌های شرط‌بندی

میلاد حاتمی، از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی، در ترکیه بازداشت شد

رئيس مرکز مبارزه با جرايم ملی پليس فتا از «استرداد دو نفر» از گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و دستگیری ده «سلبريتی» به اتهام تبلیغ برای این گونه سایت‌ها خبر داد.

به گفته او، تعدادی از این افراد که سلبریتی معرفی شده‌اند ورزشکار هستند.

مصطفی نوروزی شامگاه دوم دی‌ماه با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که تعدادی از سلبریتی‌ها و بازیکنان اقدام به درج تبلیغات و جذب فالوور برای وب‌سایت‌های قمار می‌کردند از دستگیری و پیگرد قانونی نزدیک به ده نفر از آن‌ها خبر داد.

آقای نوروزی به نام و مشخصات این افراد اشاره نکرد.

به گفته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی، در سال ۹۹ بیش از ۱۶ هزار فقره سایت و اکانت در ارتباط با شرط‌بندی در ایران مسدود و برای بیش از ۴۹۰۰ فقره وب‌سایت و شبکه اجتماعی، ۱۴۷۰ پرونده ایجاد شده است.

آقای نوروزی همچنین به فعالان سایت‌های شرط‌بندی در خارج از ایران هشدار داد و گفت: «باید بدانند که ما پیگیر هستیم. فرایند استرداد زمان‌بر و زمان‌گیر است، اما خوشبختانه تاکنون چندین فقره اعلان قرمز برای متهمین صادر شده است.»

او در ادامه از استرداد دو نفر از این افراد خبر داد، اما به نام و مشخصات آنها اشاره نکرد.

اما خبرگزاری تسنیم روز اول دی‌ماه از بازداشت میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌‌بندی در ترکیه خبر داد.

خبرگزاری رکنا هم روز ۲۱ آذرماه خبر بازداشت نیلوفر صفری‌زاده چوکامی با نام مستعار نیلی افشار را به علت اعلان قرمز اینترپل (از طرف پلیس ایران) در فرودگاه مالدیو خبر داده بود.

با این حال برخی منابع ضمن تکذیب خبر دستگیری خانم افشار اعلام کردند که او در حال حاضر تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد.

وحید خزائی هم که در ایران از او به عنوان یکی از «شاخ‌های اینستاگرام» نام برده می‌شد و سال‌ها در خارج از کشور به تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی می‌پرداخت، اوایل تیرماه سال جاری به هنگام ورود به ایران در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد.