وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد: خانه سینما فاقد وجاهت قانونی و خانه موسیقی مهم‌ترین مرکز تولید بحران است

Mohammad Mehdi Esmaeili

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برنامه‌ ۸۳ صفحه‌ای خود برای دولت سیزدهم، به شدت به وضعیت موجود در عرصه فرهنگ و هنر حمله کرده است و نهادهای صنفی مانند خانه سینما را «فاقد وجاهت قانونی» و خانه موسیقی را «مهم‌ترین مرکز تولید بحران» دانسته است.

او در بخشی از این برنامه با ارائه آماری از تولید فیلم‌های سینمایی در ایران نوشته است که «در سال ۱۳۹۷، از ۷۷ فیلم رصد و تحلیل شده، ۵۹ فیلم مروج سبک زندگی غیر اسلامی ایرانی و تخریب کننده انقلاب اسلامی، ۶۱ فیلم ارائه‌کننده تصویر مثبت از زن بی‌حیا، ۶۰ فیلم مروج وادادگی و تحقیر ملی و ۵۵ فیلم القا کننده واگرایی دینی و ملی بوده است».

اسماعیلی در برنامه پیشنهادی خود خانه سینما را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته که «معدل فعالیت‌های آن در جبهه فرهنگی معارض انقلاب اسلامی دیده می‌شود.»

او همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متهم به «تولید فیلم‌های ضدارزش، غیر انقلابی و غیر اخلاقی و عدم اتخاذ موضع شفاف و برخورد در برابر فعالیت محکومین امنیتی و چهره‌های سینمایی همسو با اهداف دشمنان» کرده است.

در حوزه موسیقی نیز او از «افزایش هولناک ورود گروه‌های خارجی» انتقاد کرده، خانه موسیقی را «مهم‌ترین مرکز تولید بحران» خوانده و نوشته است که «شاهد اعطای مجوز به موسیقی راک و متال یا خوانندگان ترکیه‌ای، عدم حضور هنرمندان انقلابی در شوراهای موسیقی، اعطای مجوز به هنرمندان ضدارزش ساکن خارج و احیای هنر و هنرمندان پیش از انقلاب هستیم».

محمدمهدی اسماعیلی که در دولت احمدی‌نژاد معاون فرهنگی مرکز بررسی‌های استراتژیک و عضو کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد بود، از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده اما برای نشستن بر مسند وزارت نیازمند رای اعتماد نمایندگان مجلس است.

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت انتخاب و رادیو فردا/ ف.ق/ر.ح