کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری به رئیسی: تغییرات کابینه فایده ندارد، خودتان باید عوض شوید

محسن مهرعلیزاده در یکی از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و کاندیدای سابق انتخابات ریاست‌جمهوری روز پنجشنبه ۲۴ فروردین خواستار کناره‌گیری ابراهیم رئیسی از مقام خود شد.

محسن مهرعلیزاده در توییتی با اشاره به تغییرات روزهای اخیر کابینه دولت سیزدهم نوشت:‌ «جناب رئیسی حتی اگر شش بار همه اعضای دولت قوی و مردمی عوض شوند، اتفاق مثبتی نخواهدافتاد».

او با اشاره به این‌که «رشد تولید، مهار تورم و خارج شدن مردم از این وضعیت فلاکت‌بار»، راه حل علمی و آکادمیکی دارد که ابراهیم رئیسی از آن برخوردار نیست، افزود: «بیش از این بر زخمِ روح و روانِ مردم نیشتر نزنید! خودتان باید عوض شوید!»

آقای مهرعلیزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ یکی از رقبای ابراهیم رئیسی بود ولی دو روز پیش از برگزاری انتخابات از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. اظهارنظر او در یکی از مناظره‌ها که در آن، آقای رئیسی را دارای شش کلاس سواد معرفی کرد جنجالی شد.

در میانه نارضایتی گسترده از عملکرد دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در هفته جاری دست به برخی تغییرات در کابینه خود زد.

بر اساس این تغییرات، وزیر کشاورزی و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کنار گذاشته شدند. پیشتر نیز وزیر آموزش و پرورش برکنار شده بود.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی، با اشاره به ضعیف بودن دولت ابراهیم رئیسی، به سایت خبری انتخاب گفته که «انتخاب‌های جدید رئیسی هم در همین حد و حدود دانشگاه امام صادق خواهد بود».

تغییرات اخیر کابینه دولت سیزدهم از این زاویه هم مورد اعتراضات فعالان سیاسی قرار گرفته که دولت ابراهیم رئیسی هیچ توضیحی در مورد دلایل برکناری اعضای خود نداده است.

عباس عبدی، فعال سیاسی، در این زمینه نوشت: «لازم بود که اندکی احترام به مردم گذاشته می‌شد و در مورد هر کدام از تغییرات کابینه، حداقل یک پاراگراف توضیح می‌دادید، تا مردم بدانند که فلانی چرا رفت و بهمانی چرا آمد؟ قبلی چه ضعف‌های داشت که فعلی ندارد؟»

شرایط وخیم اقتصادی کشور، از جمله تورم نزدیک به ۵۰ درصد، موجب بروز نارضایتی‌های گسترده‌ای در کشور شده و به اعتراضات معلمان، بازنشستگان و کشاورزان در ماه‌های اخیر دامن زده است.