نماینده آمریکا در امور سوریه: بیش از یکصد زندانی داعشی فرار کرده‌اند

جیمز جفری، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد در پی تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، بیش از یکصد نفر از اعضای زندانی گروه موسوم به حکومت اسلامی یا داعش از زندان گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیمز جفری، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه، روز چهارشنبه اول آبان در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سئوالی درباره فرار زندانیان داعشی گفت: «ما آمار آنها را بیش از یکصد نفر تخمین می‌زنیم. و نمی‌دانیم الان کجا هستند».

ترکیه به دنبال خروج نیروهای ایالات متحده از شمال سوریه، تهاجم گسترده‌ای را با هدف عقب‌نشینی گروه‌های شبه‌نظامی کرد از مرز دو کشور آغاز کرد، امری که موج انتقادات داخلی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، را به دنبال داشت.

آقای جفری افزود شبه‌نظامیان کرد همچنان از زندانی که اعضای داعش در آن هستند، نگهبانی می‌کنند و این امر به رغم آن است که کردها اعلام کرده بودند باید تمام نیروی خود را معطوف به دفع حملات ترکیه کنند.

وی افزود: «تقریبا تمام زندان‌هایی که نیروهای دمکراتیک سوریه از آن مراقبت می‌کنند، همچنان امن هستند. و نیروهای دمکراتیک سوریه هنوز نگهبانان خود را آنجا نگه داشته‌اند».

رهبری نیروهای دمکراتیک سوریه بر عهده گروه‌های شبه‌نظامی کرد است.