نسرین ستوده به «کرونا مبتلا شده است»

نسرین ستوده (عکس از آرشیو)

رضا خندان روز سه شنبه گفته است، همسرش نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، که به تازگی به مرخصی آمده است، در زندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و نتیجه تست کرونای او در روز دوشنبه مثبت شده است.

نسرین ستوده روز شنبه، ۱۷ آبان، با تودیع وثیقه برای درمان از زندان به مرخصی رفت.

رضا خندان نوشته است: «چهارشنبه گذشته در ملاقاتی که برای اولین بار در زندان قرچک با نسرین داشتم گفت که تو بند ما کرونا آمده و خیلی‌ها بیمار شده‌اند. به همین دلیل برای پیگیری کارهای مرخصی عجله داشت.»

رضا خندان اضافه کرده است: «دیروز برای مشکل قلبی نسرین به بیمارستان رفته بودیم. قبل از انجام تست قلب، پیشنهاد کردند هر دو تست کرونا بدهیم. امروز نتیجه تست نسرین مثبت اعلام شد. جواب تست من هنوز آماده نشده است.»

به گفته همسر نسرین ستوده «مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها» از «شرایط غیر بهداشتی و فاجعه بار زندان قرچک» آگاه هستند و بدون خانم ستوده را «از زندان اوین به آنجا منتقل کرده و با وجود بیماری و ضعف بسیار شدید او را در معرض ویروس قرار دادند.»

نسرین ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است، اخیرا از زندان اوین به زندان قرچک منتقل شد.

در آغاز مهرماه سال جاری ۴۷ کشور حاضر در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکومیت اعدام ناگهانی نوید افکاری، خواستار آزادی نسرین ستوده و پایان دادن به نقض مکرر حقوق بشر در ایران شدند.