اظهارات رهبر حزب الله لبنان درباره درگیری اسرائیل و فلسطینی‌ها

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان (عکس از آرشیو)

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سه شنبه هشدار داده است در صورت «تعرض» اسرائیل به بیت المقدس/اورشلیم، «جنگ منطقه‌ای» راه خواهد افتاد.

به گزارش رویترز، این نخستین اظهارات حسن نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی پس از برقراری آتش بس اخیر بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی اسلامگرا مستقر در غزه است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفته است، «زمانی که مکان‌های مقدس» در بیت المقدس در معرض خطری جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد و گروه‌های «مقاومت» نمی‌توانند بنشیند و نظاره‌گر باشند.

بحرانی که به عملیات گسترده نظامی اسرائیل علیه غزه و شلیک بیش از ۴ هزار راکت از غزه به اسرائیل منجر شد، ماه گذشته از درگیری در «حرم شریف» و در پی اختلاف مالکیت بر سر چند خانه در محله فلسطینی‌نشین «شیخ جراح» در شرق اورشلیم آغاز شده بود.

اسرائیل شهر اورشلیم را پایتخت ابدی خود می‌داند. از سویی فلسطینیان نیز می‌خواهند بخش شرقی بیت‌المقدس یا همان اورشلیم را که از سال ۱۹۶۷ در اشغال اسرائیل است، به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین اعلام کنند.

جمهوری اسلامی ایران سلاح و منابع مالی در اختیار گروه‌هایی مانند حزب الله در لبنان و حماس غزه قرار می‌دهد. هفته گذشته و پس از برقراری آتش بس، مسئول دفتر سیاسی حماس از کمک‌های مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی تقدیر کرد.