نتانیاهو: هر چه بیشتر صبر کنیم، اقدام نظامی علیه ایران سخت‌تر می‌شود

بنیامین نتانیاهو

نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه دوم اسفند گفت که یک تهدید نظامی معتبر بهترین راه برای مقابله با جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران است، اما هر چه بیشتر این اقدام به تعویق بیفتد، انجام آن سخت‌تر خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو که در کنفرانس امنیت ملی هارتوگ در تل آویو صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «تنها را ه برای بازداشتن کشورهای یاغی از تولید تسلیحات هسته‌ای وجود یک تهدید نظامی معتبر یا یک اقدام نظامی معتبر است.»

او اضافه کرد: «می‌توانید این را با تحریم‌های فلج کننده اقتصادی همراه کنید، اما این شرط کافی نیست. یک شرط ضروری و اغلب شرط کافی، اقدام نظامی معتبر است.»

به گزارش جروزلم پست، نخست وزیر اسرائیل همچنین در مصاحبه با والتر راسل، گزارشگر وال استریت جورنال گفت: «هر چه بیشتر صبر کنید، سخت‌تر می‌شود. ما خیلی صبر کرده‌ایم.»

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس امنیت ملی هارتوگ تاکید کرد: «من هر کاری در توان داشته باشم برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی انجام می‌دهم. این نه فقط به نفع اسرائیل بلکه به نفع آمریکا و کل جهان است.»

اسرائیل می گوید برنامه هسته‌ای ایران در راستای دست یابی به سلاح اتمی است. اما جمهوری اسلامی می‌گوید برنامه اتمی این کشور کاملا صلح آمیز است.

طی روزهای اخیر مقام های غربی نسبت به غنی سازی سازی اورانیوم با غلظت بالا توسط ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین زمینه، یک مقام نظامی سابق اسرائیل هفته گذشته گفت، ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است و اسرائیل باید سال آینده به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کرده و برنامه ایران را خنثی کند.