پرونده‌سازی تازه برای الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس پوتین، در زندان

الکسی ناوالنی

الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین و سیاستمدار روس زندانی، در پی «پرونده‌سازی» و طرح اتهام‌هایی جدید علیه او از جمله «افراط‌گرایی» روز دهم خرداد (۳۱ مه) در دادگاه شهر مسکو حاضر خواهد شد.

آقای ناوالنی ماه قبل خبر داده بود يک پروندۀ «مضحک» تروريستی عليه او تشکيل شده که ممکن است چند دهۀ دیگر بر سال‌های حبس او بیفزاید.

بر اساس اسناد منتشر شدۀ دادگاه، الکسی ناوالنی به «احيای نازيسم»، «تاسيس يک سازمان افراطی»، «فراخوان به ارتکاب اقدامات افراطی - در دو مورد»، «تهييج شهروندان به نقض قانون»، «تامين مالی اقدامات افراطی» و «دخالت دادن يک فرد زير سن قانونی در فعاليت‌­هايی که جان او را به خطر می‌اندازد» متهم شده است.

الکسی ناوالنی در پيامی که توسط طرفدارانش در حساب توئيتر او منتشر شد می‌گويد: «دفتر دادستانی کل تمامی جرايمی را هنگامی که در زندان بودم مرتکب شده‌­ام در سه هزار و ۸۲۸ صفحه تشريح و رسماً به من ابلاغ کرده­ است.»

آقای ناوالنی می‌افزايد که تاکنون به او اجازه داده نشده که اين مدارک را بررسی کرده و بداند که دقيقاً به چه جرايمی متهم شده است٬ چون در حال حاضر همچون اکثر دوران حبس در سلول انفرادی است و فقط حق دارد يک فنجان و يک کتاب در سلول داشته باشد.

او که پیشتر در دو پروندۀ جداگانه به دلیل اتهام انتسابی «سرپيچی از حکم دادگاه» به ۱۱ سال و همچنین به اتهام «کلاهبرداری» به يک سال و نيم حبس محکوم شده است، هم‌اکنون دوران محکوميت خود را در يکی از زندان‌­های امنيتی روسیه می‌گذراند.