انفجاری دیگر در غرب کابل؛ دست‌کم چهار تن مجروح شدند

ماموران طالبان در محل انفجاری که روز ۱۵ مرداد غرب کابل را لرزاند

بخش غربی پایتخت افغانستان که عمدتا محل سکونت اقلیت شیعه و هزاره‌ها به‌شمار می‌رود، بار دیگر در روز شنبه ۲۲ مرداد شاهد وقوع انفجاری بود که چندین زخمی بر جای گذاشت.

خالد زادران، سخنگوی پلیس کابل، به خبرگزاری آلمان گفته است که پلیس موفق به کشف مواد منفجره دست‌سازی شده است که در نزدیکی مرکز توزیع کارت شناسایی ملی در منطقه «دشت برچی» کار گذاشته شده بود.

همزمان، یک مقام امنیتی حاضر در منطقه در مصاحبه با شبکه خبری محلی «طلوع‌نیوز» از زخمی شدن دست‌کم چهار تن خبر داد که دو تن از آن‌ها از نیروهای امنیتی طالبان بوده‌اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

منطقه غرب کابل که عمدتا شیعیان و هزاره‌ها در آن ساکن هستند در روزهای اخیر شاهد حملات مشابه بوده که گروه دولت اسلامی، موسوم به داعش، مسئولیت آن را پذیرفته است.

سازمان ملل متحد به‌تازگی گزارش داد که در نتیجه حملاتی که در دهه عزاداری ماه محرم امسال در غرب کابل رخ داده، حدود ۱۲۰ تن کشته و زخمی شده‌اند. آمار جان‌باختگان و مجروحان اما در این گزارش به تفکیک ذکر نشده است.

این سازمان در بیانیه‌ای که روز ۱۷ مرداد صادر کرد «حملات سیستماتیک» علیه مردم شیعه و هزاره در افغانستان را «جنایت علیه بشریت» خواند.

از تابستان گذشته که طالبان حکومت افغانستان را در اختیار گرفت، گروه حکومت اسلامی حملات خونینی علیه اقلیت‌های مذهبی ترتیب داده است.

با استفاده از سرویس افغانستان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، طلوع‌نیوز و خبرگزاری آلمان و رادیو فردا/ آ.ت./ س.ن.