مقام‌های آمریکایی: هیچ مدرکی دال بر دستکاری نتیجه انتخابات وجود ندارد

شمارش آرا پستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مقام‌های فدرال و ایالتی آمریکا روز پنجشنبه ۲۲ آبان تاکید کردند «هیچ مدرکی» دال بر دستکاری نتیجه انتخابات سوم نوامبر وجود ندارد.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، وابسته به وزارت امنیت داخلی، و همچنین شورای هماهنگی انتخابات (جی سی سی و اس سی سی ) در بیانیه مشترک خود ادعاهای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ و تعدادی از جمهوریخواهان درباره تقلب انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کردند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در این بیانیه تصریح شده است: «انتخابات سوم نوامبر، امن ترین انتخابات در طول تاریخ آمریکا بود.»

براساس برآورد رسانه‌های آمریکا، در انتخابات سوم نوامبر جو بایدن بیش از ۲۷۰ رای الکترال به دست می آورد و رئیس جمهوری منتخب آمریکا است.

در مقابل دونالد ترامپ می‌گوید در انتخابات آمریکا تقلب شده است اما تا کنون اسناد و شواهدی در این زمینه به دادگاه های این کشور ارائه نکرده است.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا و شورای هماهنگی انتخابات در بیانیه خود تصریح کرده‌اند، به رغم این که می‌دانیم ادعاهای بی اساس بسیار و فرصت‌هایی برای انتشار اطلاعات غلط درباره فرایند انتخابات ما مطرح شده است، ما به شما نسبت به امنیت و سلامت انتخابات اطمینان می‌دهیم.

آنها تاکید کردند، هیچ شواهدی دال بر حذف، گم شدن و تغییر آرا برای دستکاری نتیجه انتخابات وجود ندارد.