آغاز اجرای ممنوعیت ورود خودروی غیربومی به استان‌های شمالی و هفت شهر دیگر

پلیس راهور ناجا از ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استان‌های شمالی و هفت شهر دیگر از روز شنبه، ۱۸ بهمن، خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک، روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا از ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و هم چنین شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش از روز شنبه خبر داد.

به گفته او، محدودیت تردد شبانه هم از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد تقریبا در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

رسول ابراهیمی، جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی، ۱۶ بهمن‌ماه گفته بود که ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به دلیل تعطیلات ۲۲ بهمن اجرا می‌شود و رانندگان متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به دنبال تعطیلات چند روزه در اواخر دی‌ماه بسیاری از شهرهای جنوبی و شمالی کشور با هجوم مسافران روبه‌رو شدند.

مسئولان وزارت بهداشت و درمان قشم در همان زمان از ورود حداقل ۴۰ هزار گردشگر که بیشترشان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌‌کردند، به این جزیره خبر داد.

افزایش محدودیت‌ تردد خودروهای غیربومی در برخی شهرها در حالی دوباره از سر گرفته می‌شود که معاون کل وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۱۶ بهمن، از دو برابر شدن تعداد شهرهای نارنجی که شهرهای «پرخطر» از نظر آلودگی به کرونا به شمار می‌روند طی ده روز قبل از آن خبر داده بود.

آقای حریرچی همچنین گفته بود که تنها طی دو هفته وضعیت جزیره‌های کیش و قشم از وضعیت آبی به نارنجی رسیده است و دلیل آن را حجم بالای مسافران و اجرای برنامه‌های تفریحی در این دو جزیره اعلام کرد.