تیراندازی در یک کلینیک سقط جنین آمریکا سه کشته برجای گذاشت

پلیس می گوید، فرد مهاجم دستگیر شده است.

مقام‌های شهر کلرادو اسپرینگز آمریکا روز جمعه ۲۷ نوامبر گفته‌اند، در جریان تیراندازی یک مرد مسلح در داخل یک کلینیک سقط جنین وابسته به برنامه تنظیم خانواده سه نفر از جمله یک پلیس کشته‌ شده اند.

به گزارش «سی ان ان» سخنگوی پلیس کلورادو اسپرینگز، دومین شهر بزرگ ایالت کلرادو، گفته است، فرد مهاجم دستگیر شده است.

در همین حال گزارش حاکی است که این فرد مسلح پس از پنج ساعت درگیری با پلیس در ‌‌نهایت پذیرفت تا خود را تسلیم پلیس کند.

کریستینا باکلی، سخنگوی پلیس کلرادو اسپرینگز، گفته است که هنوز ارزیابی برای تعداد تلفاتی درگیری در این کلینیک ادامه دارد.

به گزارش رویترز، کریستینا باکلی گفته است: نیروهای پلیس در آغاز نتوانستند با فرد مهاجم ارتباط برقرار کنند، اما در ‌‌نهایت نیروهای پلیس توانستند وارد کلینیک بشوند و فرد مهاجم را وادار به تسلیم کنند. این فرد هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

جان شو‌اترز، شهردار کلرادو اسپرینگز، نیز گفته است، یک پلیس در بین کشته شدگان درگیری در این کلینیک است. ۹ نفر نیز مجروح شده‌اند که چهار نیروی پلیس از جمله این مجروحان هستند.

شهردار کلرادو اسپرینگز از نیروهای پلیس که توانستند به این درگیری پایان دهند، تشکر کرده است.

در آغاز حمله این فرد مسلح به این کلینیک سقط جنین، نگرانی‌های در خصوص احتمال بمبگذاری در این کلینیک مطرح شده بود، ولی پلیس پس از تسلیم شدن فرد مهاجم اقدام به بازرسی از این کلینک کرد و چیزی پیدا نکرد.

هنوز هویت فرد مهاجم و انگیزه وی در حمله به این کلینیک سقط جنین برنامه تنظیم خانواده مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلینیک‌های برنامه تنظیم خانواده خدماتی برای سقط جنین به زنان ارائه می‌کند و این در حالی است که جریان محافظه کار در آمریکا که مخالف سقط جنین هستند، از این برنامه به شدت انتقاد می‌کنند.