نخستین سفر رسمی مقام‌های اماراتی به اسرائیل در سایه بحران کرونا

یک وزیر دولت اسرائیل می‌گوید نخستین سفر رسمی مقام‌های امارات متحده عربی به این کشور که پیش از این قرار بود روز اول مهرماه انجام گیرد، احتمالا به دلیل بحران شیوع کرونا و تصویب تعطیلی‌های گسترده از سوی دولت اسرائیل به تعویق خواهد افتاد.

شبکه خبری العربیه روز جمعه، ۲۱ شهریور، به نقل از یک منبع آگاه دولت اسرائیل نوشت در پی اقدام پیشگامانه مقام‌های ارشد این کشور و فرستادگان آمریکا در سفر به ابوظبی، انتظار می‌رود در اقدامی متقابل، هیئتی از امارات متحده عربی طی هفته‌های آینده به اسرائیل سفر کند.

این در حالی است که ستاد مقابله با همه‌گیری کرونا در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور، به منظور پیشگیری و مقابله با موج جدید ابتلا به ویروس کرونا، قرنطینه و تعطیلی‌های گسترده در سطح ملی را به تصویب رساند.

بر همین اساس، اجرایی شدن تعطیلی و قرنطینه اجباری از هفته آینده، روز یک‌شنبه، ۲۳ شهریور، در دولت اسرائیل به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

با توجه به فرا رسیدن اعیاد مهم یهودیان، انتظار می‌رود این تعطیلی‌ها از ۲۸ شهریور تا ۱۹ مهر (۱۸ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر) ادامه یابد و به این ترتیب، بازدید رسمی هئیت اماراتی به زمانی نامشخص در آینده موکول خواهد شد.