سازمان بهداشت جهانی از شناسایی سویه اومیکرون در ۳۸ کشور خبر داد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تا روز جمعه سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است.

ماریا ون کرخوف، از مسئولان سازمان بهداشت جهانی، در یک کنفرانس خبری گفت، ما شاهد افزایش فزاینده نرخ رشد و همچنین افزایش تعداد افراد مبتلا به سویه اومیکرون هستیم و گزارش‌هایی از شناسایی «اومیکرون» در ۳۸ کشور از شش منطقه جهانی دریافت کرده‌ایم.

او اضافه کرد که مطالعات انجام شده تاکنون حاکی از افزایش میزان سرایت این سویه است، اما آنچه که می‌بایست ما بفهمیم این است آیا سویه اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا سرایت‌پذیری بیشتر داری یا نه.

به گفته ماریا ون کرخوف، سویه دلتا هم اکنون سویه غالب در جهان است.

دکتر مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، هم گفته است: به وضوح به نظر می‌رسد که این ویروس به‌طور مؤثری منتقل می‌شود.

او اضافه کرده است٬ ما قبلاً این را با دلتا دیدیم. بنابراین، دوباره، چیزهای خاصی وجود دارد که نباید ما را متعجب کنند.

ماریا ون کرخوف همچنین گفته است، هنوز زود است که در خصوص این که این سویه جدید باعث بیماری شدیدتر می‌شود، نتیجه گیری کنیم. گزارش‌های اولیه درباره اولین موارد شناسایی شده از گروهی از دانشجویان حاکی از آن است که مبتلایان جوان نسبت به افراد مسن علائم خفیف‌تری داشته‌اند.

اومیکرون» که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود، برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ‌کنگ شناسایی شده است.