سه کشته و ۲۰ مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده سمنان

عکس آرشیوی است

بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده سمنان در شامگاه پنج‌شنبه، ۱۳ آبان، سه نفر جان باختند.

مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر دلیل این حادثه را «بارندگی و لغزندگی جاده» عنوان کرده و گفت که از ۲۶ سرنشین این اتوبوس سه نفر جان باختند و ۲۰ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

سازمان هواشناسی هفته گذشته با اعلام «وضعیت نارنجی» درباره بارش شدید باران در ۱۳ استان از جمله سمنان از روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان تا روز شنبه ۱۵ آبان هشدار داده بود.

بنا بر گزارش‌ها، این اتوبوس از کرج راهی مشهد بوده و ساعت ۲۲:۵۸ پنج‌شنبه در ورودی گرمسار دچار حادثه شده است.

در همین روز برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کِشَنده که بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۳ آبان، در محور سقز- دیواندره رخ داد به مرگ سه و زخمی شدن ۱۹ نفر انجامیده بود.

روز هشتم آبان نیز در حادثه مشابهی در جاده سمنان سه نفر جان باختند و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در مورد چهار ماه نخست سال جاری ۵ هزار و ۶۳۳ نفر در کشور جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی دارای بیشترین تلفات و استان‌های قم، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد دارای کمترین آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی بوده‌اند.

تصادفات جاده‌ای در ایران در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کشته و نزدیک به ۲۷۷ هزار مجروح بر جای گذاشته بود.

پلیس راهور ایران عوامل انسانی، مشکلات جاده‌ای و نقص فنی خودروها را به ترتیب مهم‌ترین دلایل تلفات جاده‌ای در کشور عنوان می‌کند.