یک کودک فلسطینی در جریان درگیری در کرانه باختری توسط سربازان اسرائیل کشته شد

صحنه‌ای از درگیری میان معترضان فلسطینی با نیروهای نظامی اسرائیل در کرانه باختری در خرداد ۱۴۰۰

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌گوید در جریان درگیری‌های روز جمعه در کرانه باختری، نیروهای نظامی اسرائیل یک پسر ۱۳ ساله فلسطینی را به ضرب گلوله کشتند.

به گفته وزارت بهداشت و پزشکان در غزه، این کودک از ناحیه شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

همزمان، هلال احمر فلسطینی اعلام کرد که در صحنه درگیری در روستای بیت جن، شش فلسطینی دیگر نیز به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور مداوا شدند.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای گفت که شماری از فلسطینیان در شرق شهر نابلس در مرکز کرانه باختری به سوی سربازانش سنگ پرتاب کرده بودند. نیروهای اسرائیلی نیز در پاسخ برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان اقدام به استفاده از تجهیزات ضدشورش و شلیک گلوله کردند.

بر اساس این بیانیه، ارتش اسرائیل از گزارش‌ها درباره کشته شدن یک فلسطینی مطلع است و «این واقعه در دست بررسی است».

از زمان شکست مذاکرات صلح در سال ۲۰۱۴، خشونت‌ها در کرانه باختری رو به افزایش گذاشته است. اسرائیل پس از پیروزی در جنگ سال ۱۹۶۷ و تسلط بر کرانه باختری و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس)، احداث شهرک‌های یهودی‌نشین در این مناطق را آغاز کرد.

فلسطینیان با حمایت جامعه جهانی تاکید دارند که پیشرفت ساخت‌وسازهای اسرائیلی در عمق کرانه باختری، سرزمین‌های اندکی را برای تشکیل کشور فلسطین باقی گذاشته و تحقق رویای کشور مستقل را عملا ناممکن کرده است.

با استفاده از خبرگزاری رویترز و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن