در بلاروس بیش از ۳۰۰ معترض دیگر طی یک روز بازداشت شدند

پلیس بلاروس در حال بازداشت یک معترض به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در پایتخت این کشور

بنابر اعلام وزارت کشور بلاروس، بیش از سیصد نفر در اعتراضات خیابانی روز یک‌شنبه در مینسک و دیگر شهرها توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این وزارت‌خانه، تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۱۷ تن گزارش کرده است.

دها هزار نفر در بلاروس روز یکشنبه در هشتمین هفته پیاپی با برگزاری تظاهرات گسترده علیه الکساندر لوکاشنکو، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

شبکه خبری مخالفان، «نکستا» اعلام کرد، بیش از یکصد هزار نفر در مینسک پایتخت بلاروس تجمع کردند. پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از آب‌پاش‌های پرفشار استفاده کرد.

ناخرسندان از نتیجه انتخابات، با به اهتزاز درآوردن پرچم سفید و قرمزِ مخالفان و با ضربه‌های طبل به سمت بازداشتگاه‌ها حرکت می‌کردند.

در همین حال بنا بر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی با محاصره خیابان‌های مرکزی مینسک، برخی ایستگاه‌های مترو را به‌طور موقت به روی مسافران بسته بودند تا مانع دسترسی آن‌ها به مرکز شهر شوند.

اعتراضات علیه لوکاشنکا از زمان انتخابات مورد مناقشه ریاست جمهوری در نهم اوت با وجود سرکوب، کشته شدن چندین نفر و زخمی شدن صدها نفر و بازداشت بیش از۱۰ هزار نفر همچنان ادامه دارد.‎

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۱ مهرماه اعلام کرد که ۸ مقام بلاروس را به دلیل نقش آنها در «تقلب در انتخابات» و سرکوب معترضان به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است.

اتحادیه اروپا نیز در همین روز ۴۰ مقام از جمله وزیر کشور و رئیس کمیسیون انتخابات بلاروس را تحریم کرد.