گردهمایی دو روزه مجاهدین خلق در آلبانی به دلایل «امنیتی» لغو شد

تصویر مریم رجوی،‌ رهبر شورای ملی مقاومت، بر صفحه نمایش در محل گردهمایی حامیان این سازمان

گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران (سازمان مجاهدین خلق) که قرار بود یکم و دوم مرداد در آلبانی برگزار شود، لغو شد.

این سازمان روز جمعه ۳۱ تیرماه در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که برگزاری «اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲ » بنابه توصیه دولت آلبانی و به دلایل امنیتی از جمله «تهدیدها و توطئه‌های تروریستی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد».

پیش از انتشار این اطلاعیه، سفارت آمریکا در آلبانی روز پنج‌شنبه در مورد «تهدید بالقوه» برای هدف قرار دادن این نشست هشدار داده بود.

این سفارتخانه بدون ارائه توضیح بیشتر و اشاره به جزئیات تهدید احتمالی، از شهروندان آمریکایی خواسته بود که از حضور در این نشست خودداری و اخبار را از رسانه‌های محلی پیگیری کنند.

پیش از این یک دیپلمات ایرانی به جرم دست داشتن در طرح بمب‌گذاری در یک گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس در سال ۱۳۹۹ بازداشت شده است.

اسدالله اسدی، دیپلمات ۵۰ ساله ایران که در سفارت ایران در اتریش شاغل بود، ماده‌ای انفجاری به وزن نیم کیلوگرم را در اختیار یک زوج ایرانی ساکن بلژیک قرار داده بود تا همایش سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس را هدف حمله قرار دهند.

دولت فرانسه وزارت اطلاعات ایران را به طراحی و اجرای این توطئه متهم کرد و اسدالله اسدی نیز پس از محاکمه، به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

با استفاده از وب‌سایت شورای ملی مقاومت و گزارش رادیو فردا