راه‌بندان در بزرگراه آزادگان تهران در پی «سقوط همزمان پنج تیر چراغ برق»

عکس از شبکه‌های اجتماعی

پلیس راهور تهران روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن، از سقوط پنج تیر چراغ برق بر روی سطح سواره بزرگراه آزادگان در تهران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از علی همه‌خانی، معاون پلیس راهور تهران، این حادثه در مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان قبل از پل سعیدی و در محدوده علی‌آباد قاجار رخ داده و منجر به ترافیک سنگین در این محور شده است.

به گفته آقای همه‌خانی، در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است و تیم‌های راهور، این تیرهای چراغ برق را با کمک رانندگان عبوری به محوطه میانی بزرگراه منتقل کرده‌اند.

بر اساس اعلام برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، دلیل سقوط همزمان این تیرهای چراغ برق باز شدن پیچ‌های آن توسط سارقان بوده است.

این موضوع تاکنون از سوی مسئولان رد یا تایید نشده است.

به دنبال افزایش فشارهای اقتصادی در سال‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از سرقت تاسیسات شهری مانند تابلوهای ایمنی، گاردریل، کابل‌های مخابرات و برق و دریچه فلزی شبکه فاضلاب و حتی پل عابر در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

سرقت این تاسیسات علاوه بر خسارت‌های مادی، موجب به خطر افتادن جان شهروندان هم می‌شود.

روزنامه همشهری اواخر ماه دی در گزارشی از سرقت «حجم زیادی از اتصالات» پل وردآورد در تهران که منجر به مسدود شدن اتوبان حکیم از کرج به تهران و «ترافیک شدید» در آن طی دو هفته شده بود، خبر داد.

مسئولان شهرداری تهران گفته بودند که در صورت عدم اطلاع به موقع از وضعیت این پل، ریزش آن می‌توانست منجر به فاجعه انسانی شود.

به گزارش روزنامه همشهری، در شهر تهران طی ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۲۱۰۰ مورد سرقت دریچه فلزی شبکه فاضلاب رخ داده، در حالی‌ که تعداد سرقت دریچه‌ها در کل سال ۹۹، ۲۸۰۰ مورد بوده است.

سال گذشته، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، موثر نبودن شرایط اقتصادی بر میزان جرم و جنایت را «حرفی بیهوده» دانسته و گفته بود در ماه‌های اخیر بیش از «۵۰ درصد» بازداشت‌شدگان در حوزه سرقت برای بار اول مرتکب جرم شده بودند و «این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیست».