«بازجویی و تهدید» اعضای استقبال نوروزی مسجد مکی توسط وزارت اطلاعات

دیدار مسافران نوروزی با مولوی عبدالحمید،‌ امام جمعه اهل سنت زاهدان،‌ در مسجد مکی

مأموران وزارت اطلاعات زاهدان سه تن از اعضای استقبال نوروزی مسجد مکی زاهدان را پس از احضار، به مدت چهارساعت «بازجویی و تهدید» کرده‌اند.

رسانهٔ حال‌وش، روز سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه، نوشت که در پی «حضور پرشمار مسافران نوروزی از سایر نقاط کشور» برای بازدید مسجد مکی و ملاقات با مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت این شهر، «افراد لباس شخصی که با موتور سیکلت هستند اقدام به سرقت و‌ ضبط تلفن‌های همراه مهمانان کرده‌اند».

حال‌وش همچنین اعلام کرد: «روز یکشنبه شیشه‌های حدود ۱۵ خودرو از مسافران نوروزی توسط افراد لباس شخصی شکسته شده و سه خودرو نیز سرقت شده است.»

بیشتر در این باره: مولوی عبدالحمید درباره دادگاه «جمعه خونین» زاهدان: آمران و عاملان بازخواست نمی‌شوند

این رسانه همچنین از دیدار حسین رونقی، زندانی سیاسی سابق، با امام جمعه اهل سنت زاهدان در جریان دیدارهای مسافران نوروزی در روز دوشنبه، ششم فروردین، خبر داد.

کمپین فعالین بلوچ نیز روز دوشنبه نوشت که در ادامهٔ فشار بر شهروندان بلوچ، اسلم صدیقی، که پیشتر نیز سابقه بازداشت را داشته است،‌ توسط پلیس امنیت عمومی قشم بازداشت شده است.

علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان، آقای صدیقی را ازاعضای «گروه جيش‌العدل» و «دارای سوابق متعدد ضدامنيتی و کيفری، سرقت مسلحانه و کلاهبرداری بود».

با آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در نقاط مختلف ایران و همراهی مردم سیستان و بلوچستان و امام جمعه اهل سنت زاهدان با این اعتراضات، که به جمعه‌های اعتراضی زاهدان معروف شد،‌ فشار نهادهای امنیتی بر آقای عبدالحمید، اطرافیان او و فعالان بلوچ بیش از گذشته شده است.