سینماگران ایرانی خواستار حمایت همکاران خود در سراسر جهان از اعتراض‌های مردم ایران شدند

گروهی از سینماگران سرشناس ایرانی با انتشار نامه سرگشاده‌ای از همکاران‌ خود در سراسر دنیا خواستند تا با حمایت از اعتراض‌های مردمی جاری، جوانان ایرانی را در مبارزه‌شان برای رسیدن به آزادی امیدوار کنند.

در این نامه با اشاره به اقدامات روزهای اخیر حکومت جمهوری اسلامی در سرکوب شدید و گسترده اعتراض‌های مردم ایران، از تمام سینماگران دنیا خواسته شده است تا با اعلام همبستگی با مردم ایران «پیام روشنی به جنگ‌افروزان در همه جا» ارسال کنند.

سینماگران ایرانی به همکاران خود در سراسر دنیا نوشته‌اند که «صدای آن افرادی شوید که بهای رسیدن به آزادی را با جان‌شان می‌پردازند».

آن‌ها «حمایت مستقیم و عمومی» جامعه سینمایی جهان از جوانان ایران را موجب «امیدواری» آن‌ها توصیف و اعلام کردند: «انتشار اخبار خشونت علیه مردم ما، می‌تواند از خشونت و خونریزی بیشتر جلوگیری کند».

بهرام بیضایی، مژده شمسایی، شیرین نشاط، هایده صفی‌یاری، زر امیرابراهیمی، پگاه آهنگرانی، بهمن قبادی، عبدالرضا کاهانی، علی عباسی، کاوه فرنام، فرزاد پاک و علی احمدزاده از امضاکنندگان این نامه هستند.

جان باختن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد»، واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی را در پی داشته و در روزهای گذشته شمار زیادی از چهره‌های شناخته‌شده ایرانی و خارجی، این حادثه و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌های مردمی در ایران را محکوم کرده‌اند.