مشاور رئیس مجلس خواستار برخورد نهادهای امنیتی با افشاگران سفر خانواده قالیباف به ترکیه شد

مریم قالیباف در کنار مادرش، زهرا مشیر، در سفر ترکیه

در پی سفر جنجالی خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، به ترکیه برای آنچه که «خرید سیسمونی» اعلام شده است، مشاور او خواستار برخورد نهادهای امنیتی با افشاگران این خبر شد.

محمود رضوی، مشاور رئیس مجلس ایران، افشای سفر زهرا مشیر همسر آقای قالیباف همراه با دختر و داماد او به استانبول و خرید سیسمونی را «پروژه امنیتی» و «پروژه‌سازی محافل پشت پرده» خواند و گفت: «از دستگاه‌های امنیتی توقع است که تکلیف این محفل یا نهاد را معین بکنند».

او روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت با انتشار رشته توئیتی مدعی شد که «دو روز است اذهان عمومی جامعه درگیر سفر سه نفر از اعضاء خانواده رئیس مجلس به ترکیه شده است» و بیانیه پسر بزرگ آقای قالیباف را تکرار کرد که «رئیس مجلس با این سفر مخالف بوده و سفر برای خرید سیسمونی نیز نبوده است».

آقای رضوی می‌گوید: «هیچ کس از باردار بودن دختر قالیباف خبر نداشت و شناسایی خانواده رئیس مجلس با ماسک در فرودگاه استانبول و اشاره به باردار بودن دختر قالیباف کار یک فرد عادی نمی‌تواند باشد».

مشاور قالیباف افشای این خبر توسط یکی از فعالان موسوم به «عدالتخواه» در شبکه توئیتر را «یک پروژه امنیتی» مانند «چند پروژه قبلی» دانسته که به ادعای او «مثل همیشه، پروژه بگیران عمله‌ مقاصد محافل امنیتی - سیاسی شده‌اند که منافع‌شان به خطر افتاده است».

او توضیحی در این زمینه و «پروژه‌های قبلی» نداده، اما بر اساس یک فایل ۵۰ دقیقه‌ای صوتی از جلسه فرماندهان سپاه که رادیو فردا برای نخستین بار آن را منتشر کرد، صادق ذوالقدرنیا معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران، آقای قالیباف را به دست داشتن در یک فساد «هشت هزار میلیارد تومانی» در بنیاد تعاون سپاه متهم کرده بود.

همچنین گزارش‌های زیادی از تخلفات و فسادهای شهرداری تهران در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف منتشر شده است.

با استفاده از توئیت‌های محمود رضوی و سایت رادیو فردا/د.خ/ک.ر