برگزاری تجمع در شهر قم در اعتراض به «واکسیناسیون اجباری» کرونا

عکس منتشرشده از تجمع اعتراضی طلاب قم به واکسیناسیون اجباری کرونا در رسانه‌ها

عده‌ای از شهروندان ساکن قم در مخالفت با «اجباری شدن» واکسیناسیون روز پنج‌شنبه، ۲۰ آبان، در مقابل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه این شهر تجمع کردند.

«قم‌ نیوز» در خبری که روز چهارشنبه منتشر کرده بود،‌ این افراد را گروهی از «طلاب» معرفی کرده بود که با انتشار فراخوانی خواهان حضور سایر شهروندان از جمله استاندار قم در این «تجمع مطالبه‌گری» شده بودند.

در تصاویری که از تجمع اعتراض در قم در روز پنج‌شنبه منتشر شده، معترضان شعارنوشته‌هایی را به همراه داشتند که در آن‌ها به «کرونا‌هراسی رسانه‌ای» و «واکسن اجباری آزمایشی» اعتراض شده است.

تجمع اعتراضی امروز در قم در حالی برگزار شد که، بنا بر اعلام وزارت بهداشت، شهر قم با ۶۵ درصد مشارکت شهروندان در طرح واکسیناسیون، کمترین میزان استقبال را در بین استان‌های کشور دارا است.

جمعی از مخالفان تزریق واکسن کرونا نیز روز ۲۸ مهر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و به صدور مجوز اضطراری واکسن‌ها و واکسیناسیونِ اجباری اعتراض کرده بودند.

پیش از این نیز برخی از حامیان طب سنتی و از معترضان تزریق واکسن کرونا در دی‌ ۹۹ با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در پلاکاردهایی نوشته بودند: «نه به واکسن داخلی، نه به واکسن خارجی، ما خودمان واکسن امام‌ کاظم داریم.»

پس از آغاز همه‌گیری کرونا در ایران برخی از مدعیان طب سنتی چند داروی گیاهی را برای «مداوای کرونا» معرفی کردند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دارویی موسوم به «امام کاظم» است.

پیشتر علیرضا اولیایی‌منش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۱۲ آبان گفته بود که ۲۵ درصد مردم ایران، واکسن کرونا را نزده‌اند و در مقابل تزریق واکسن مقاومت می‌کنند.