سخنگوی سپاه: روایت کشته شدن «۱۰ میلیون نفر» از قول فرمانده سپاه تحریف شده است

سخنگوی سپاه پاسداران موضوع «سپر انسانی» قرار دادن هواپیمای اوکراینی را نیز رد کرد

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، روایت خانواده دو تن از کشته‌شدگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی از اظهارات حسین سلامی، فرمانده سپاه، در دیدار با آن‌ها را «ناقض، جهت‌دار و تحریف شده» خواند.

محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد، والدین محمدحسین و زینب اسدی‌لاری، در گفت‌وگو با شماره روز دوشنبه ۲۰ دی روزنامه «شرق» فاش کردند، کسی که به آن‌ها گفته بود اگر هواپیما سرنگون نمی‌شد جنگ با آمریکا درمی‌گرفت، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، بود.

رمضان شریف روز دوشنبه در واکنش به این مصاحبه گفت دیدار حسین سلامی به «درخواست خانواده اسدی لاری» بوده و نقل‌قول مادر محمدحسین و زینب اسدی‌لاری از فرمانده سپاه که «اگر این‌ها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق (سانحه) نمی‌افتاد ۱۰ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد»، «امری خلاف واقع و به دور از انصاف است».

سخنگوی سپاه کسانی را که «دشمنان ملت ایران» خواند، متهم کرد که به گفته او «همواره در صدد تضعیف اقتدار، امنیت و وحدت ملی کشور» هستند و «با دستاویز قرار دادن هر ماجرایی، به عنوان دایه مهربان‌تر از مادر به تشویش اذهان و افکار عمومی می‌پردازند».

آقای اسدی‌لاری و خانم مجد، اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، روز ۱۸ دی نیز در مصاحبه‌ با وبسایت انصاف‌نیوز گفته بودند که معتقدند سپاه پاسداران هواپیمای اوکراینی را به عنوان «سپر انسانی» زده و می‌خواسته که آن را گردن آمریکا بیندازد.

سخنگوی سپاه پاسداران به این مصاحبه نیز واکنش نشان داده و موضوع «سپر انسانی» قرار دادن هواپیمای اوکراینی را رد کرده و آن را «نخ‌نما و شکست خورده» دانسته است.

پیش از این، انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ اوکراین در یک گزارش تحقیقی نوشته بود که شواهد حاکی است سرنگونی این هواپیما توسط سپاه پاسداران «عمدی و در راستای ایجاد سپر انسانی برای ممانعت از حمله آمریکا» بوده است.

پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دی سال ۹۸ به‌فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه شرق، سایت انصاف نیوز و رادیو فردا/ک.ر