دادستان رشت می‌گوید مهران سماک با گلوله ساچمه‌ای کشته شده است

مهران سماک ۲۷ ساله از ناحیه سر هدف شلیک مستقیم گلوله مأموران امنیتی قرار گرفت و کشته شد

دادستان رشت روز پنجشنبه ۱۰ آذر تایید کرد که مهران سماک با گلوله ساچمه‌ای در شهرستان انزلی کشته شده است. گلوله ساچمه‌ای در اعتراضات سراسری اخیر در ابعاد گسترده‌ای توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی در برخورد با معترضان استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، مهدی میرفلاح اظهار داشت: «بعد از بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا فردی به نام مهران سماک بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای در شهرستان بندر انزلی فوت می‌کند».

او افزود: «به محض وقوع این حادثه مشکوک، پرونده قضایی برای رسیدگی به موضوع تشکیل شده و دادستان بندر انزلی در حال رسیدگی به پرونده است».

اظهارنظر دادستان رشت مبنی‌بر «مشکوک» بودن مرگ مهران سماک در شرایطی است که او شامگاه سه‌شنبه پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران در برابر آمریکا، همراه با شمار زیادی از مردم به خیابان آمد، اما از سوی ماموران ضدشورشی که برای متفرق کردن معترضان وارد صحنه شده بودند، هدف گلوله قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او پس از آن هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت که در خودروی خود در اقدامی اعتراضی بوق می‌زد.

سازمان حقوق بشر ایران روز نهم آذر اعلام کرد که این شهروند ۲۷ ساله از ناحیه سر هدف شلیک مستقیم گلوله مأموران امنیتی قرار گرفته و کشته شده است.

شهرهای مختلف ایران شامگاه سه‌شنبه شاهد حضور خیابانی و ابراز شادمانی مردم پس از باخت تیم ملی فوتبال ایران در مقابل آمریکا بود که با سرکوب مأموران امنیتی و انتظامی مواجه شد.