رئیسی: میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، اما مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی می‌کنیم‎

ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهوری ایران، به‌دنبال تعیین تاریخ آغاز مذاکرات وین گفت که جمهوری اسلامی میز مذاکره را «ترک» نمی‌کند، اما مقابل آنچه «زیاده‌خواهی‌ها» نامید، ایستادگی خواهد کرد.

وی که روز پنج‌شنبه در جمع اجتماع‌کنندگان مراسم ۱۳ آبان در سمنان سخن می‌گفت مذاکره مد نظر جمهوری اسلامی را «مذاکره نتیجه‌محور» توصیف کرد.

او بدون اشاره به جزئیات گفت: «ایران پیشتر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که معاون سیاسی وزیر خارجه ایران شامگاه چهارشنبه ۱۲ آبان سرانجام تاریخ دقیق بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام را اعلام کرد؛ قرار است این گفت‌و‌گوها هشتم آذر در وین از سر گرفته شود.

علی باقری کنی در صفحه توئیتر خود نوشت که ایران این گفت‌‌وگو‌ها را با هدف «لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی» انجام می‌دهد.

ابراهیم رئیسی نیز امروز گفته که جمهوری اسلامی «همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال» می‌کند و «هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.‎»

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه ایران در خصوص از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در هفته‌های آینده ابراز امیدواری کرد که تهران با «حسن نیت» به این مذاکرات بازگردد و آماده رایزنی باشد.

با استفاده از منابع ایسنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.