شماری از بازداشت‌شدگان پرونده «اکباتان» به‌طور موقت آزاد شدند

شعارنویسی بر روی دیواری در شهرک اکباتان تهران

بر اساس گزارش‌ها شماری از بازداشت‌شدگان پرونده موسوم به «اکباتان» به‌طور موقت آزاد شده‌اند.

رادیوفردا روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن توانسته درباره خبر آزادی علیرضا کفایی و علیرضا برمرزپورناک آزاد تأییدیه بگیرد.

در همین حال خبر رسیده که تا ظهر امروز برای امیرمحمد خوش‌اقبال، متهم دیگر این پرونده قرار وثیقه صادر اما او هنوز آزاد نشده است.

رضا شفاخواه، وکیل دادگستری هم روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از آزادی موکلش، حسین نعمتی، متهم دیگر پرونده اکباتان «با تودیع وثیقه از زندان قزلحصار بطور موقت» خبر داده بود.

در ارتباط با کشته شدن یکی از نیروهای عضو «بسیج» به نام آرمان علی‌وردی در آبان سال گذشته در این شهرک، بیش از ۵۰ نفر بازداشت شدند و برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اتهامات بازداشت‌شدگان را «محاربه»، «مشارکت در قتل» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» عنوان کرده بود.

حساب کاربری «شهرک اکباتان» نیز که از زمان شروع اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به پوشش اخبار این منطقه می‌پردازد، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که هشت متهم پرونده «اکباتان»، در اتهام قتل، مجرم شناخته نشدند و قرار است با قرار وثیقه آزاد و منتظر برگزاری دادگاه شوند.

بیشتر در این باره: دومین دادگاه متهمان پرونده «شهرک اکباتان» برگزار شد

بنا بر اعلام این منبع، چهار نفر از متهمان که دادگاه انقلاب پیشتر برای آن‌ها کیفرخواست محاربه صادر کرده بود تا روز تشکیل دادگاه به ریاست «قاضی صلواتی» در زندان خواهند ماند.

به گزارش شهرک اکباتان، نوید نجاران، میلاد آرمون، مهدی حسینی و مهدی ایمانی این چهار متهم هستند.

شهرک اکباتان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ از کانون‌های مهم اعتراض‌ها بود.