رضا پهلوی: نام‌هایی را برای افزودن به منشور مهسا پیشنهاد داده‌ام

شاهزاده رضا پهلوی می‌گوید باور دارم که منشور و گروه مهسا با اضافه شدن چهره‌های جدید بهتر می‌توانند تکثر سیاسی جامعه ایران را بازتاب دهند

کمتر از یک ماه پس از انتشار «منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» (مهسا)، شاهزاده رضا پهلوی اعلام کرد که نام‌هایی را برای اضافه شدن به این منشور پیشنهاد داده است.

آقای پهلوی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین در توئیتی نوشت: «پس از شنیدن نقدها و نظرات کسانی که احساس می‌کردند صدای‌شان در منشور و گروه همبستگی بازتاب نیافته، هفته گذشته، نامه و نام‌های پیشنهادی آن‌ها را به گروه منتقل کردم».

او افزود: «باور دارم که منشور و گروه با اضافه شدن چهره‌های جدید بهتر می‌توانند تکثر سیاسی جامعه ایران را بازتاب دهند».

شاهزاده رضا پهلوی اشاره‌ای به نام‌های پیشنهادی خود نکرده است.

شش چهره مخالف جمهوری اسلامی از جمله شاهزاده رضا پهلوی، اواسط اسفند پارسال، منشوری با عنوان «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» و با نام اختصاری «مهسا» منتشر کردند.

ایده انتشار این منشور پیشتر در نشستی با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران» در دانشگاه جورج تاون در واشینگتن مطرح شد، نشستی که شاهزاده رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی در آن حضور یافتند و شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، گلشیفته فراهانی و علی کریمی با پیام‌های ویدیویی خود به آن پیوستند.

با این حال در فهرست امضاکنندگان منشور یادشده، نام گلشیفته فراهانی و علی کریمی غایب بود.

این منشور می‌گوید همه‌ تلاش بر این بوده است تا اصولی که مورد توافق قرار می‌گیرد منطبق با ارزش‌های انسانی و دموکراتیک باشد تا اکثریت ایرانیان خود را در آن ببینند و به این ترتیب «این منشور بر اصولی حداقلی برای توافق استوار است».

منشور «مهسا» همچنین خواهان انحلال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و گفته است انزوای جهانی جمهوری اسلامی از اولین گام‌های لازم برای ایجاد تغییر است.