شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به انفجارهای کرمان: داعش و جمهوری اسلامی دو روی سکه تروریسم اسلامی هستند

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «جمهوری اسلامی حتی برای حامیانش نیز ماشین مرگ و فلاکت است»

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «جمهوری اسلامی حتی برای حامیانش نیز ماشین مرگ و فلاکت است».

شاهزاده رضا پهلوی ساعاتی پس از پذیرفتن مسئولیت انفجارهای کرمان از سوی گروه حکومت اسلامی (داعش)، به این حادثه واکنش نشان داد و گفت که «داعش و جمهوری اسلاکمی دو روی سکه تروریسم بنیادگرایانه اسلامی هستند».

در دو انفجار «انتحاری» روز ۱۳ دی کرمان که در مراسم چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، رخ داد دستکم ۸۵ تن کشته ده‌ها تن زخمی شدند.

رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران، روز پنجشنبه ۱۴ دی انفجارهای کرمان را «تروریستی» خواند و کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان را «نشانه دیگری از مرگ‌خویی و آدم‌خواری اسلامگرایی جهادی از یک‌سو، و بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی جمهوری اسلامی از سوی دیگر است».

به گفته او، «داعش و جمهوری اسلامی دو روی سکه تروریسم بنیادگرایانه اسلامی هستند» و «جمهوری اسلامی حتی برای حامیانش نیز ماشین مرگ و فلاکت است».

گروه حکومت اسلامی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفته که دو تن از اعضای آن انفجارهای انتحاری در شهر کرمان را انجام داده‌اند.

این انفجارها واکنش‌های گسترده بین‌المللی به همراه داشته و علاوه بر ابراز همدردی رهبران کشورها با ایران، شورای امنیت سازمان ملل نیز به شدت آن را محکوم کرده است.

شاهزاده رضا پهلوی در پیام خود که در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر شده، افزوده که اگر جان و مال و امنیت ایرانیان برای «فقها و پاسداران‌شان» ارزشی داشت، «امکانات کشور را صرف رفاه و ‌امنیت ایرانیان، و جلوگیری از عملیات تروریست‌های جهادی در کشور می‌کردند؛ و نه هزینه آزار و اذیت زنان و جوانان، تعلیم و تامین تروریست‌های اسلامگرا در سراسر جهان، و شکنجه و کشتار آزادی‌خواهان و ایرانگرایان».

او از کسانی که «معدود موافقان» جمهوری اسلامی خوانده است، خواست تا به «خیل عظیم ایرانیان آزادیخواه» بپیوندند و وعده داده که «در یک ایران آزاد و آباد حتی شما و فرزندان‌تان نیز امنیت و زندگی بهتری خواهید داشت».

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «راه حل روشن است: پایین کشیدن این رژیم شیطانی؛ بازگرداندن قطار ایران به ریل ترقی و تمدن؛ و تامین امنیت و آزادی برای همه ایرانیان در سایه حکومت قانون».