رضا شهابی از زندان اوین: جمهوری اسلامی برای کارگران شمشیر را از رو بسته است 

کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران نامۀ این فعال صنفی زندانی در اوین و عضو هیئت مدیره خود را منتشر کرد

رضا شهابی، فعال کارگری زندانی، در نامه‌ای از اوین با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی «از بدو تأسیس، شمشیر را از رو بر تمام کارگران و مزدبگیران بسته است» در مورد پرونده‌سازی و افزایش فشارهای امنیتی بر کارگران معترض هشدار داد.

کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران روز جمعه ۱۲ خرداد نامۀ این فعال صنفی زندانی در اوین و عضو هیئت مدیره خود را منتشر کرد.

آقای شهابی در این نامه‌ که خطاب به سازمان جهانی کار نوشته شده تصریح کرده است جمهوری اسلامی از ابتدای ظهورش تلاش کرده «تشکل‌های دولتی و فرمایشی و انتصابی» مانند شوراهای اسلامی کار، را جایگزین سندیکاها و نهادهای مستقل کارگری کند.

او افزوده این تشکل‌های فرمایشی «همگی زیر نظارت و هدایت حکومت و دولت همچون پلیس مخفی در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها فعالیت کرده و اجازه نمی‌دهند صدای اعتراض کارگران بلند شود و کارگران معترض را شناسایی و به نیروهای امنیتی یا مدیریت گزارش می‌کنند».

بیشتر در این باره: قرار بازداشت رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی یک ماه دیگر تمدید شد

این فعال کارگری در انتها از اعضای سازمان جهانی کار خواسته تا «به درخواست کارگران تحت ستم و ظلم ایران، که در شرایط نابرابر با کمترین امکانات، صرفاً برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، توجه داشته باشند».

رضا شهابی در نامه خود همچنین تأیید کرده که در ادامه فشارها بر فعالان کارگری برای او و همچنین کیوان مهتدی و حسن سعیدی پرونده امنیتی جدیدی باز شده است.

طرح اتهام‌های امنیتی تازه علیه این سه فعال کارگری در شرایطی است که هر سه آن‌ها هم‌اکنون در اوین زندانی هستند.

با استفاده از گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ پ.م./ آ.ت.