شمار جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در نوروز به ۳۲۲ نفر رسید

بنا بر اعلام جانشین رئیس پلیس راهور از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱، ۳۲۲ نفر در تصادفات جاده‌ای در ایران جان باخته‌اند.

به گزارش رسانه‌های داخلی، سیاوش محبی، سرپرست پلیس راهور ایران، روز پنج‌شنبه، ۴ اسفند، از افزایش ۴۱ درصدی تردد در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت که بیش از ۳۰ درصد تصادفات در جاده‌ها از نوع «واژگونی» بوده است.

به گفته آقای محبی، مهم‌ترین علت واژگونی خودروها هم «سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو» است.

سرپرست پلیس راهور ایران همچنین گفت که استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی بیشترین سهم را از تصادفات جاده‌ای داشته‌اند.

بنا بر اعلام حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی ایران، نیز از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۴ فروردین ۱۴۰۱، ۳۲ میلیون تردد (رفت و برگشت) در جاده‌های کشور ثبت شده است.

همه ساله همزمان با افزایش سفرهای بین ‌شهری به مناسبت سال نو خورشیدی در ایران، میزان تصادف جاده‌ای و تلفات انسانی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ایران یکی از مرگبارترین کشورهای منطقه در حوادث رانندگی است. بالاترین آمار تصادف جاده‌ای ایران در دو دهه اخیر مربوط به سال ۸۴ با ۲۷ هزار کشته در سال بوده است.

بر اساس یک برآورد رسمی، در حد فاصل سال‌های ۹۰ تا ۹۸ به طور متوسط سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در جاده‌های ایران کشته شده‌اند.