سرقت میلیاردها تومان تابلوی ایمنی و گاردریل در جاده‌های کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از سرقت بیش از ۶۵ میلیارد ریال تجهیزات راهداری این استان از جمله تابلوی ایمنی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

فریبرز کرمی روز شنبه، ۲۰ دی‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا این تجهیزات را شامل تابلوها و علائم ایمنی، گاردریل، تجهیزات برق از جمله ترانس برق، پایه تیر برق، سامانه‌های روشنایی و کابل برق عنوان کرد.

آقای کرمی با اشاره به این که سرقت تجهیزات راهداری علاوه بر بار مالی فراوان، تهدیدی جدی برای جان مسافران و رانندگان جاده‌ها به شمار می‌رود، گفت که سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سرقت کابل‌های برق که موجب تاریکی جاده‌ها می‌شود افزایش خطر تصادفات را در پی دارد.

بر اساس گزارش‌ها، سرقت تجهیزات شهری و جاده‌ای در سال‌های گذشته افزایش یافته و بسیاری از این سرقت‌ها «با همکاری برخی مسئولان و پیمانکاران به صورت سازمان‌دهی‌شده» انجام می‌شود.

در همین زمینه رئیس پلیس پایتخت روز ده دی‌ماه از دستگیری یک باند سه نفره در حوزه سرقت اموال عمومی خبر داده بود.

به گفته حسین رحیمی، یکی از این افراد پیمانکار شرکت مخابرات بوده که خود اقدام به سرقت کابل‌های بزرگ مخابرات کرده و شخصا گزارش سرقت می‌داده و مجددا اقدام به نصب این کابل‌ها می‌کرده است.

بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده از سوی پلیس، آمار اشکال مختلف سرقت در یک سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه افزایش قابل توجهی یافته است. به نظر می‌رسد، شرایط اقتصادی تاثیر مستقیمی بر افزایش این آمار داشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ هم چندی پیش موثر نبودن شرایط اقتصادی بر میزان جرم و جنایت را «حرفی بیهوده» دانسته و گفته بود در ماه‌های اخیر بیش از «۵۰ درصد» بازداشت‌شدگان در حوزه سرقت برای بار اول مرتکب جرم شده بودند و «این نشان می‌دهد که این اتفاقات بی‌تاثیر از شرایط روز نیست».