رابرت مالی به همراه هیئت آمریکایی به عربستان می‌رود

نشست مشترک آمریکا و کار گروه شورای همکاری خلیج فارس در سال ۱۴۰۰

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به همراه یک هیئت عالی‌رتبه آمریکایی برای حضور در جلسات کارگروه شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده در روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن راهی ریاض، پایتخت عربستان، سعودی خواهد شد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، این هیئت با نمایندگان دولت‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین دبیرخانه این شورا دیدار و در خصوص مسائلی از جمله «دفاع یکپارچه هوایی و موشکی و امنیت دریایی، ایران و همچنین مبارزه با تروریسم» مذاکره می‌کند.

طبق این گزارش علاوه بر رابرت مالی، مقامات دیگری از جمله کریستوفر لندبرگ، سرپرست مبارزه با تروریسم و نماینده ویژه ایالات متحده در ائتلاف جهانی برای شکست داعش، دانیل بنایم، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور عربستان و دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این هیئت حضور خواهند داشت.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این نشست‌ها بیانگر تعهد مشترک ایالات متحده و اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای پیشبرد امنیت و ثبات منطقه‌ای از طریق همکاری در طیفی از موضوعات است.

در بیانیه پایانی نشست مشترک آمریکا و کار گروه شورای همکاری خلیج فارس در آبان سال ۱۴۰۰، طیف گسترده‌ای از «سیاست‌های تهاجمی و خطرناک ایران، از جمله گسترش و استفاده مستقیم از موشک‌های بالستیک پیشرفته و سامانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)» محکوم شد.