گفت‌وگوی نماینده عربستان با رابرت مالی درباره مذاکرات برجام

رابرت مالی (عکس از آرشیو)

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه با عبدالله بن خالد بن سلطان، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیدار کرده است.

به گزارش العربیه، رابرت مالی با عبدالله بن خالد بن سلطان درباره آخرین تحولات در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام صحبت کرده است و نماینده عربستان را در جریان این گفت‌وگوها قرار داده است.

طبق این گزارش عبدالله بن خالد بن سلطان همچنین روز گذشته با فیلیپ ایریرا، رئیس هیئت مذاکره‌کننده فرانسه در گفت‌وگوهای احیای برجام دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نماینده عربستان در وین روزگذشته نیز میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

عربستان طی سال‌های اخیر خواستار گنجاندن فعالیت‌های منطقه‌ای و همچنین برنامه موشکی ایران در برجام بوده است.

زمانی که دونالد ترامپ٬ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران٬ خارج شد، این اقدام با واکنش مثبت عربستان٬ امارات و بحرین همراه شد.

با این حال، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان هفته گذشته از ایران خواست بود با جامعه بین المللی برای احیای توافق برجام همکاری کند.

وزیر خارجه عربستان٬ هم ماه گذشته گفته بود که ریاض از بازگشت از ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای موسوم به برجام استقبال می‌کند، اما این می‌تواند تنها گام اول برای رسیدگی به رفتار مخرب تهران باشد.